08 apr 2018

Verhalen

De afgelopen weken heb ik geëxperimenteerd met verschillende verhalen en verschillende schrijfstijlen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een verhaal waarin wordt gefocust op angst, irritatie, frustratie en boosheid, – oftewel negatieve emoties -,  voor verreweg de meeste betrokkenheid zorgt. Dit geldt niet alleen bij social media, maar ook in het dagelijkse leven als ik met mensen praat. Met een verhaal dat negatieve emoties oproept bij mensen, kom je keihard binnen. En dat zorgt voor aandacht!

Opvallen op internet wordt steeds lastiger en duurder. Met de juiste toon in je verhaal is opvallen helemaal niet moeilijk en duur. Ik heb de afgelopen weken verschillende verhaaltjes gedeeld op LinkedIN. Ik heb verhaaltjes gehad met 10.000, 20.000, 30.000, 40.000 en 50.000 views. Elk verhaal kostte mij ongeveer 20 minuten om te schrijven.

Mijn verhalen waren leuk om aandacht mee te genereren, maar een verhaal is pas een goed verhaal, als er ook een oplossing wordt aangedragen. Hoe maak je van negativiteit positiviteit? De komende weken ga ik me in mijn verhalen focussen op oplossingen. Een beetje schreeuwen om aandacht kunnen we allemaal, maar mensen inspireer je pas echt als je ook instaat bent om een oplossing aan te reiken.