Kings of Indigo brengt twee werelden in denim samen; die van de pure, minimalistische Japanse denim en de klassieke Amerikaanse blue jeans.
Toen oprichter Tony Tonnaer het merk acht jaar geleden begon had hij een helder doel voor ogen; kleding maken met respect voor mens en milieu, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. Hij wilde een merk bouwen dat werd gekenmerkt door schoonheid, zowel letterlijk als in de figuurlijke zin.
Vandaag de dag is duurzaamheid een hot topic in de kledingindustrie. De ontwikkeling van groene alternatieven draait op volle toeren en de toekomst belooft verandering. Kings of Indigo is een trotse pionier.
Waarom het powerpartner programma van Kings of Indigo promoten?
Kings of Indigo is een duurzaam Nederlands denim lifestyle merk met denim, tops en accessoires in de collectie. Het merk vindt inspiratie in de Japanse zorgvuldigheid in productie en het oog voor elk detail, maar ook het diepgewortelde erfgoed van de Amerikaanse jeans is een onuitputtelijke bron.
Ieder product in de Kings of Indigo collectie wordt met zorg gemaakt. Het merk past hiervoor innovatieve, duurzame technieken toe. Samen met verschillende initiatiefnemers werkt het merk aan de verduurzaming van de mode industrie.
Verbintenis met de Fair Wear Foundation waarborgt eerlijke arbeidsomstandigheden voor alle mensen die bijdragen aan de totstandkoming van een Kings of Indigo product.