Electrabel

32 Opmerkingen
  1. Beb goede ervaringen!!

    Na ruim een anderhalf jaar geleden te zijn overgestapt van de Nederlandse Energie Maatschappij naar Electrabel begin ik weer iets te geloven in de energiemarkt!

    Eindelijk vriendelijke medewerkers aan de telefoon, die alle ruimte nemen om mijn vragen te beantwoorden. Bij de NEM was ik helaas anders gewendt.
    De proef op de som genomen, ik heb op een maandagochtend 30 seconde moeten wachten voor ik de juiste medewerker aan de lijn had.
    De switch is goed verlopen, door het lage voorschot wat we moesten betalen hield ik natuurlijk mijn hart vast voor de jaarafrekening…
    Je hoort zulke bizarre verhalen momenteel.
    Ik heb zelfs geld terug gehad..dus.. het vertrouwen is weer een beetje terug na jarenlange ervaringen.

  2. Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee. Ik ga Electrabel zeker in overweging nemen.

  3. Waarom zijn hier alleen maar positieve reacties? Omdat Electrabel gewoon een goede energieleverancier is. Je kunt ze normaal bereiken per telefoon zonder lange wachtrijen. Lage tarieven. Geen grappen. Ik ben en blijf bij Electrabel omdat ze mij serieus nemen. Helaas kan ik dat niet van andere energieleveranciers zeggen.

  4. Ik ben klant bij de Nederlandse energie maatschappij. Ik ben niet heel tevreden omdat ze mij niet de service bieden die ik had verwacht. Nu ben ik aan het twijfelen om naar Electrabel te gaan. Maar omdat ik een achterstand heb bij NEM weet ik niet of dat kan. Kan iemand daar antwoord op geven? Dank u wel.

  5. Wel heel overdreven positief allemaal. Het lijkt er op dat de reacties zijn geschreven door de medewerkers van Electrabel….

    Met vriendelijke groet,

    De medewerkers van de Nederlandse Energie Maatschappij

  6. Mensen nooit aan Electrabel beginnen. Ik hoor de mensen wel als ze hun eindafrekening te zien krijgen, dan gaan jullie schrikken, maken schattingen wat niet kloppen, Electrabel stuurt je alleen schattingen wat uit komt op rekeningen die je moet bij betalen van 400 euro, keuze aan jullie zelf uw bent ingelicht…

  7. Ik was heel tevreden over electrabel maar ze zijn al maanden bezig om hun eindafrekening te versturen wat maar niet lukt. ik krijg nog geld maar het lijkt erop dat ze niet willen betalen. elke keer een ander verhaal, dan zijn allen facturen verstuurd , de volgende dag blijkt t weer niet zo te zijn, kortom een zooitje. ik overweeg sterk juridisch advies in te gaan winnen om zo mijn centen retour te krijgen en gauw weg bij deze firma.

  8. Ik heb net als velen negatieve ervaringen met Electrabel. Het nieuwe klantsysteem zorgt ervoor dat ik nu al vijf maanden wacht op mijn jaarafrekening. Klantenservice is zo goed als onbereikbaar. Zeer af te raden als energieleverancier!

  9. Erg negatief, wacht al bijna 4 maanden op de jaarafrekening heb nu VEH er op gezet om het contract te ontbinden.

  10. Nooit problemen gehad met Electrabel tot de jaarafrekening op zich liet wachten. Begin juni lag ie op de mat ipv. december vorig jaar. Veel bijbetalen en het voorschot gaat omlaag, niet logisch. Inloggen lukt nog net, maar voorschot aanpassen lukt niet. Dit gaat ze veel klanten kosten. Wij stappen in ieder geval over naar een andere leverancier.

  11. Ik ben niet tevreden over Electrabel ik heb al zes keer gebeld een ze zeggen dat ze het uitzoeken een mij terug bellen ,maar helaas dat doen ze niet!
    Er is wat mis gegaan met de jaar afrekening zodat ik ruim €400 terug zou krijgen
    In mijn ogen maar ik krijg maar geen uitslag.een het loopt al van feb.
    Ik ben collectief overgestapt via consumentenbond dat ging goed.

  12. 3x via internet en 2x gebeld, maar ik heb mijn 2 teveel betaalde voorschotten ( er waren maar 10 maanden verrekend) nog steeds niet terug en het nieuwe voorschot is veel te hoog. Nergens wordt op gereageerd. Ze geven de schuld aan het computersysteem maar volgens mij zijn ze van plan die paar honderd miljoen stiekem en ongemerkt er doorheen te sluizen. De meeste mensen hebben waarschijnlijk geen idee dat de afrekening niet klopt.

  13. Beste mensen,

    Hierbij een waarschuwing. Stap niet over naar Electrabel. Het is bij dit bedrijf 1 grote puinhoop sinds er een nieuw klassensysteem is gekomen. Heb tot juni jongstleden moeten wachten op de jaarrekening, welke totaal niet juist was. Gebeld met de klantenservice. Wel iemand aan de lijn gekregen, maar niet van de juiste afdeling. Deze was niet direct bereikbaar en zou mij terugbellen. Waarschijnlijk binnen 2 weken, volgens de eigen klantenservice. Dit is uiteraard niet gebeurd. Het is nu inmiddels 5 weken geleden. Het volgens hen tekort aan betaalde voorschotten is uiteraard wel geïncasseerd. Een schande. Kortom, geen aanrader!

  14. Ook zeer slechte ervaringen met Electrabel.

    In maart van 2014 ben ik overgestapt van Electrabel naar Essent. Essent zou mijn boeteclausule overnemen, mits ik de boeteclausule 3 maanden na overstap zou indienen bij Electrabel. Sinds maart heb ik verscheidene keren (lees 12 keer gebeld en 4 schriftelijke klachten) contact opgenomen met Electrabel.

    Enkele keren heb ik gehoord dat mijn jaarrekening bij de te verzenden post ligt. Enkele keren heb ik gehoord dat ze een storing in het systeem hebben en dat ik nog even geduld moet hebben.
    Enkele keren heb ik geen reactie gekregen op mijn klacht.
    Enkele keren heb ik een standaard reactie gekregen op mijn klacht.

    Ik verwacht dat ik een fors bedrag ontvang van Electrabel omdat mijn voorschot aan de ruime kant was. Nu ontvang ik ook nog een boeteclausule voor het vroegtijdig opzetten van mijn contract. Ik loop de kans dat Essent de boeteclausule niet over wil nemen.

    Op mijn verzoek aan Electrabel om de boeteclausule te schrappen heb ik de standaardreactie gekregen dat ze problemen hebben met het systeem.

    Ik voel mij bijna genoodzaakt om een gerechtelijke procedure te beginnen. Nalatigheid waardoor ik zelf moet opdraaien voor de boeteclausule. Het uitermate slecht en onvriendelijk functioneren van de ‘klantenservice’ die zich slechts kunnen verschuilen achter het defecte systeem.

    Om moe van te worden..

  15. Ik had nooi problemen met electrabel…tot dit jaar.
    Ik heb mijn meterstanden doorgegeven en tot op heden nog geen eindafrekening gekregen.
    Wel is mijn maandtermijn naar beneden gezet die ik al tot drie keer toe terug omhoog heb gezet.
    Waarom ze dit elke keer aanpaseen is mij een raadsel.Ben het gemail en gebel onderhand behoorlijk zat en ben eigenlijk helemaal klaar met electrabel.Elke keer het standaard antwoord dat ze geen idee hebben waneer ik het kan verwachten en geen antworrd kunnen geven waarom mijn maandbedrag is teruggezet.

  16. Begin nooit aan dit zooitje ongeregeld. Ik wacht al vijf maanden op afrekening van gas en elektra. Twee maanden te laat kwam wel de gas afrekening en moest ik bijbetalen wat niet klopt. Ook ging het maandbedrag omhoog. Van de elektra weet ik zeker dat ik geld terug krijg maar zij sturen geen afrekening. Bellen en mailen heeft geen enkele zin want ze zijn ermee bezig …. tja, wel toevallig dat ze vele mensen afrekeningen sturen om bij te betalen en de andere afrekeningen niet kunnen sturen. Trap er dus niet in want het is één doffe ellende met deze club.

  17. Kort,
    Ben helemaal klaar met ze en wil er zo snel mogelijk vanaf mafkezen

  18. Ik heb na anderhalf jaar betalen 1200 euro van hen tegoed, ik heb zonnepanelen aangeschaft.
    Op dit geld moet ik dus meer dan een jaar wachten.
    Nu willen ze mij een incassobureau op mijn dak sturen, omdat ik een rekening van 180 euro niet betaald zou hebben.
    Omgekeerde wereld lijkt mij !
    Klantenservice niet bereikbaar, of je krijgt een onzin antwoord.
    Mailen heeft ook geen zin, ze reageren domweg niet.
    Zeeeer ! klantonvriendelijk!
    Ik ben nu zover dat ik overstap naar een andere aanbieder !

  19. per 31-12-2013 overgestapt naar Essent. Electrabel bleef echter maandbedragen incasseren. Paar keer incasso’s gestorneerd. Vele telefoontjes gepleegd. Antwoord telkens: sorry, we zien het. U bent geen klant meer van ons. We zullen zsm de eindafrekening sturen. Die kwam niet. Wel een aanmaning met dreiging met incassobureau om niet betaalde termijnen 2014 te voldoen, terwijl ik geen klant meer was! In sept 2014 eindafrekeningspverzicht gehad, maar tot op heden nog niets op mijn bankrekening. Nog maar eens een telefoontje. Ja, dat klopt, want er staan nog termijnen van u open! Nu maar gezegd, dat als ik het geld niet binnen drie werkdagen heb alle mogelijke instanties zoals Kassa, Radar, Het is niet waar, rechter zullen worden ingeschakeld. Ga nooit met Electrabel in zee!

  20. Electrabel waarom de maandtermijn al afschrijven,terwijl de lonen nog niet binnen zijn!Terwijl wij de afspraak hadden rond de 25ste.Erg inhalig,ook zijn jullie een stuk duurder dan andere leveranciers!
    Op zoek naar een andere leverancier nu!

  21. “We willen u als trouwe klant graag bedanken”
    Maar hoe ?
    Alle pogingen ten spijt slaag ik er maar niet in, om mijn beloning te ontvangen.
    Hoogachtend.

  22. Elektrabel opgezegd in maart; overstap datum was medio mei. Heb de incasso stopgezet in maart en zelf de voorschotten tot mei overgemaakt. Ook de eindafrekening betaald. Inmiddels heb ik 11 aanmaningen, drie aangekondigde energie afsluitingen en wat andere onzinnige correspondentie ontvangen. Hoe gek kan het eigenlijk in 2014? Waarschijnlijk bij Elektrabel “zij begrijp niet” zij begrijpen er niks van. Ben trouwens benieuwd, of er wat valt af te sluiten. Dreigementen, dreigementen Foei Elektrabel.

  23. Ben heel ontevreden over de klachtafhandeling, ze geven toe fouten te geven gemaakt waardoor mijn eindafrekening op 2000,- euro is uitgekomen komen ze alleen met een betalingsregeling, waar ik normaal 2 jaar over gedaan zou hebben. Ben verkeerd voorgelicht en heb geen jaaropgave gekregen waardoor ik het niet zelf heb kunnen checken, na 2x telefonisch contact ben ik er vanuit gegaan dat ik met de juiste informatie het juiste maandbedrag berekend heb gekregen(niet dus) ongeveer 200 per maand te weinig.heb 2x mijn meterstanden doorgeven, zeggen ze nu dat ze dat niet meer kunnen zien, tuurlijk! Had Ik netjes een jaarafrekening gekregen had ik het kunnen checken. Wel fout van hun kant ook toegegeven maar geen tegemoetkoming van meer tijd om het af te betalen of compensatie. Erg slecht, net als iedere klacht praten ze zichzelf schoon en doen ze uiteindelijk niets.
    Ik had het netjes op willen lossen maar dat kan alleen als ik gewoon betaal, lekker makkelijk. Je staat als klant met je rug tegen de muur. Nu maar andere kanalen bewandelen.

  24. Zeer, zeer slechte organisatie.
    Hoe vaak wel niet gebeld, omdat meterstanden niet klopten na verhuizing.
    Steeds weer werd er beloofd dat het zou worden uitgezocht en teruggebeld.
    Uiteindelijk de afrekening, waar we honderden euro’s terugkregen. Nogmaals aantal keren gebeld dat dit niet klopte…….’nee, klopte allemaal.’
    Nu, 9 maanden verder, komen ze er tóch achter en wordt het fikse bedrag ineens binnen enkele dagen geïncasseerd.
    Werkelijk belachelijk!!!!!
    Nog nooit zo’n slecht georganiseerd bedrijf meegemaakt!

  25. Vorig jaar veel problemen gehad met Electrabel. Toen heb ik erg lang moeten wachten op de betaling van mijn eind afrekening, ik kreeg namelijk geld terug. Veel over en weer gemail en gebel, wat een drama is bij Electrabel. Telefonisch krijg je nooit de juiste persoon aan de lijn, maar alleen mensen die je niet kunnen helpen, en per mail moet je dagen of weken op antwoord wachten. Als je al antwoord krijgt… Uiteindelijk kreeg ik ergens in mei eindelijk mijn geld terug.

    Vorig jaar waren er problemen met het klantensysteem, dat kan. Nu zou dat opgelost zijn. 13 mei jl heb ik een mail gestuurd naar Electrabel, over mijn jaarafrekening. Deze heb ik namelijk tot op heden nog steeds niet ontvangen. En op 27 januari heb ik de meterstanden al per mail doorgegeven. Op mijn mail van vorige week heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Vandaag heb ik dus maar eens gebeld. Ik kreeg een dame aan de telefoon die voor mij ging kijken waar het probleem zat. Er stond een error in de computer, iets over een foute prijscode. Meer informatie kreeg ik niet. De dame kon dit ook niet voor me oplossen of uitleggen wat het probleem was. Ze moet dit overdragen aan een andere afdeling/collega. Deze zal dat dan binnen 5 à 10 (??!!) dagen met spoed opnemen. Waar die spoed dan precies zit is voor mij een groot vraagteken. Op mijn vraag hoe het kan dat ik nog niks hierover heb gehoord, antwoorde ze dat deze fout nog niet was opgemerkt. Ik vind het een schande. 4 maanden geleden heb ik alles doorgegeven. En nu moet ik gewoon weer wachten. En ik heb dus geen idee hoe het nu zit met mijn jaarafrekening.

    Het is een schande hoe jullie met je klanten omgaan Electrabel!! Jullie moeten je rot schamen. Het is echt om te janken. Los je problemen op en graag binnen een acceptabele termijn. Ik vind het nu echt tijd worden om serieus op zoek te gaan naar een andere energieleverancier. En voor alle mensen die op zoek zijn naar een leverancier en over Electrabel nadenken: bedenk je nog een keer goed!! Ik raad Electrabel ten zeerste af!

  26. In maart 2015 een wijziging voor automatische machtiging voor een andere bankrekening door gegeven. Vervolgens is Electrabel doorgegaan met automatissch afschrijven van de oude rekening. Hierbij ontstond roodstand. Daarnaast heeft Electrabel in hun administratie mijn nieuwe machtiging gekoppeld aan een ander klantnummer.
    Dit heeft geleid tot dubbele afschrijvingen.
    Na een de bel te hebben getrokken beloofde electrabel de dubbele afschrijvingen terug te storten. Er werd een specificatie toegezegd. Dez werd niet ontvangen. Wel werd vervolgens weer een bedrag van 900 euro ten onrechte middels de automatische machtiging onrechte afgeschreven.
    Bij bellen naar klantcontact van Electrabel wordt gezegd, dat het bij een andere afdeling ligt. Je wordt meerdere keren van het kastje naar de muur gestuurd, zonder dat de terugbetaling wordt opgelost.

  27. Deze maatschappij is een drama.

    Ik zat altijd bij Nuon en ben benaderd op een avond tegen 9 uur. Ik had vakantie en zat de hele dag lekker met vrienden in de stad.

    ‘s Avonds komt die beste man langs en hij legde uit dat alle contracten van Nuon waren over genomen en ik moest tekenen.

    Toen het contract in ging kreeg ik een rekening van zo’n 2300 euro (ze kunnen tot op de dag van vandaag niet uitleggen hoe ze aan het bedrag komen) dat betaald moest worden. Uiteraard in termijnen.

    Ik heb 1 termijn 2 dagen te laat betaald en kreeg aanmaningen, dreiging van deurwaarders, een brief van de schuldhulpverlening en een brief van afsluiting, omdat alles langs elkaar liep.

    Ik heb nog NOOIT schulden gehad en het is zeer ongemakkelijk om uit te moeten leggen aan een schuldhulpverlening dat je ze niet nodig hebt. Je schaamt je.

    Dat is Electrabel. Kan eindelijk terug naar Nuon.

  28. Rare en nare club vooral op de afdeling incasso zitten idioten die schijnbaar menen dat het hun eigen portemonnee betreft:) De medewerkster begon bijna te schuimbekken en te schreeuwen en kwam niet veel verder dan tig keer het argument “u moet betalen”!

    Kreeg een ingebrekestelling d.d. 8-11-2015 voor 1 openstaande vervallen termijn van € 142. Op zich al idioot. Moest binnen 15 dagen betalen anders zouden ze wettelijke incassokosten in rekening brengen.

    Ok ik was te laat en betaalde derhalve gelijk die € 142. Wat schets mijn verbazing dat in een volgende brief d.d. 30-11-2015 er desondanks toch € 64 incassokosten in factuurvorm in rekening werden gebracht. De verklaring hiervoor was absurd en idioot.

    Ten tijde van de ingebrekestelling d.d. 8-11-2015 zou ik deze al verschuldigd zijn geweest! Waarom dan op 08-11-2015 deze ingebrekestelling sturen met een betaalmogelijkheid binnen 15 dagen en niets vermelden over een al openstaande incasso schuld waar nooit iets over bericht was!!

    Vuilnisman kunnen deze ………………

  29. Bedankt voor alle recensies.. promoter komt over 15 minuten aan de deur, ik zou namelijk even met mijn man bellen en heb dus ook de tijd om een vlug research te doen! Meneer de promotor gaat dus niet krijgen wat ie wil. wij blijven dan maar bij de (te dure) Essent.

  30. Wij werden enkele weken geleden telefonisch benaderd. Vrij vasthoudende meneer die niet begreep waarom wij niet over wilden stappen. Vroeg opeens hoeveel vluchtelingen in onze woonplaats verbleven, want met al die lui!!! zou onze energierekening wel omhoog gaan. Daarop antwoorde mijn man dat hij deze taal absoluut niet waardeerde. Nou deze meneer wilde wel eens een gesprek aangaan over deze lui. Onvoorstelbaar, agressieve verkoop en racistische praat!!!!! NOOIT ELECTRABEL!!!!!

  31. Vroeger ooit klant geweest bij Electrabel, nu niet meer. Blijf meerdere malen per week gebeld worden door de calldesk van Electrabel of ik wil overstappen terwijl ik duidelijk heb aangegeven dit niet te willen.
    Zeer irritant.

Laat een reactie achter

Power.nl
Logo
Nieuwe Account Aanmaken