Krijg jij Power van dagelijks bewegen?

Bewegen is goed hoe je het ook wendt of keert. Krijg jij Power van dagelijks bewegen? Volgens de statistieken krijgt iedereen extra power van dagelijks een rondje hardlopen of wandelen. Elke sport die men onderneemt is natuurlijk goed. Het is goed voor de bloedsomloop en daarmee voor ons hart. Velen bewegen om op gewicht te blijven. De één doet dit met een aangepast eetpatroon en de ander doet dit ook in combinatie met vitamines.

Krijg jij Power van dagelijks bewegen?

Er zijn de afgelopen jaren heel veel populaire afval methodes bij gekomen. Sonja Bakker boekte succes met haar boeken. Het Weight watchers dieet is op een gegeven moment ook een ware hype geworden. Bij Weight Watchers draait het om het tellen van punten. Elk voedingsmiddel krijgt een punt. En daarvan wordt een lijst opgesteld die aangehouden kan worden. Het is ook gemakkelijk omdat je dan niet steeds hoeft na te denken. Zo werken eigenlijk alle dieeten wel. Zo geeft Sonja Bakker in haar boeken eet schema’s.

Meer dan genoeg diëten om uit te kiezen

En zijn er nog zovele andere diëten. Denk aan Paleo waarbij gegeten wordt zoals ze dat in de oertijd deden. Groenten, vlees, vis en eieren bijvoorbeeld. Bewerkt voedsel is daarbij niet toegestaan. Een ander voorbeeld is Project Gezond, dit is eigenlijk geen dieet maar een levensstijl. In hun boeken worden recepten weergegeven en ook weer in een eetschema. De gerechten zijn lekker en makkelijk klaar te maken. De reacties hierop zijn toch wel dat mensen vinden dat ze eigenlijk geen dieet volgen en toch afvallen.

Bewegen is belangrijk wel of geen dieet!

Welk dieet we ook doen, bewegen blijft altijd belangrijk. Ga maar na als je dagelijks beweegt voel je je fitter en mentaal ook sterker. Ook al bewegen we maar 30 minuten per dag. We kunnen vaker de fiets pakken of gaan wandelen. Het totale gemoed vaart er wel bij. En door ook beter op te letten wat we consumeren aan voedsel zorgt automatisch al voor gewichtsverlies. Het meest belangrijk is dat we ons fit voelen. Eten we te weinig dan kan het lichaam juist vet gaan opslaan. En dat is nu net wat we niet willen.

Calorieën tellen is een optie

Een diëtist kan ook hulp bieden als je graag een paar kilo’s wilt afvallen. Of een dieet geschikt is dat beslis je eigenlijk zelf. Als je niet heel veel kilo’s hoeft te verliezen dan kun je ook zelf gaan letten op jouw voedselinname. Handige apps zoals Fatsecret of MyFitness Pal bieden ook uitkomst. Hierin kun je bijhouden wat je op een dag zoal eet. Geef het huidige gewicht in, en de app berekend het aantal calorieën dat je nodig hebt. Want hoeveel je eet maakt juist of je aankomt of afvalt. Nu is het wel zo dat elk lichaam anders is. De ene valt wat sneller af dan de andere.

Elk pondje gaat door het mondje klopt als een bus

Maar feit blijft wel dat elk pondje door het mondje gaat. En snel afvallen is ook weer niet bevorderlijk. We kunnen kiezen uit vele afslank shakes, en ze helpen hoor daar niet van. Maar zodra je weer normale porties gaat eten al dan niet met vet en veel koolhydraten dan kom je weer aan. Op de lange duur zal een shake of afslank pil niet gaan helpen. Ons metabolisme vertraagt op den duur. Als je veel blijft bewegen en dat een dagelijks ritueel maakt dan krijg je extra power. Die extra Power kun je gebruiken om op je eetgewoontes te blijven letten.

Afslanken begint met de juiste mindset

Afslanken moet je willen en er dan 100% voor gaan. Begin vandaag nog met een half uurtje wandelen en voer het op. Doe er elke dag 10 minuten bij, door je tempo ook nog eens te verhogen zul je zien dat je conditie enorm gaat verbeteren. Kijk ook eens naar je voedsel inname en vraag jezelf af waar je verbeteringen aan kunt brengen. Snoep je veel? Probeer dit eens terug te brengen naar eens per week. En als je echt trek krijgt, vervang je snoep of snack eens voor een komkommer. Er zijn ontzettend veel variaties te bedenken. Het uitgangspunt is dat jij Power krijgt van dagelijks bewegen en dat je goed in je vel komt te zitten.

Je kunt ook een vriend of vriendin vragen om een dagelijks rondje met je te gaan wandelen. Samen is altijd leuker dan alleen. Of zet je oordopjes op en luister je favoriete muziek tijdens je wandeling. Je kunt ervoor kiezen om je dagelijkse rondje naar de supermarkt te maken. Dan hoef je in ieder geval niet het gevoel te krijgen dat het een doelloos iets is. Of wat denk je van Power Walking? Elke stad of dorp heeft wel een Powerwalking club. Welke sport je ook kiest. Wij weten zeker dat het futloze en vermoeide gevoel verdwijnt met dagelijks bewegen.

Power.nl
Logo
Nieuwe Account Aanmaken
Herstel Wachtwoord
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0