Nederlandse energie maatschappij (NLE)

85 Opmerkingen
  1. Ben overgestapt via een huis aan huis verkoper. Die deed zich voor als mijn energieleverancier, essent. Iedere energieleverancier zou zijn overgenomen door DE nederlandse energie maatschappij. Achteraf blijkt dat helemaal niet het geval te zijn en zit ik nu vast aan een contract van 5 jaar! Ik kan het opzeggen, maar dan moet ik wel eerst even 250 euro boete betalen. Ik ben wel iets goedkoper uit. Namelijk 6 euro per maand. Wel goedkoper dus, maar niet op de juiste manier ingeschreven.

  2. Het is echt bar en boos. Wees gewaarschuwd! Niet overstappen!!

  3. Ben heel tevreden met mijn overstap naar de Nederlandse energie Maatschappij. Betaal minder en ben zonder probleem overgestapt!!

  4. Tot nu toe gaat het goed. Als de energieprijzen stijgen dan stap ik misschien weer over naar een andere energieleverancier.

  5. Ik ben al 3 jaar klant bij de Nederlandse energie maatschappij. Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal zo slecht is als hierboven beschreven. Ik heb dan ook mn twijfels of de reviews wel door echte klanten is geschreven en niet door de of slechte ervaringen concurrentie zoals Nuon Essent of Eneco. De Nederlandse energie maatschappij is gewoon een goede energieaanbieder met lage energieprijzen. Zelf heb ik nooit problemen met de nle gehad. Ik kan de nle dus alleen maar van harte aanbevelen.

  6. Prima bedrijf. Nooit geen klachten en wel degelijk goedkoop.

  7. Met de rest heb ik geen ervaring. Tot zover is alles goed. Houden zo!

  8. NLE Bevalt me prima. Eindelijke een bedrijf die snapt hoe de markt werkt. Wij willen gewoon de laagste prijs en daarmee basta. Sloop de crisis is ook van de Nederlandse energie maatschappij. Een andere energiemaatschappij zou dat niet eens willen omdat ze liever de hoofdprijs vragen. De Nederlandse energie maatschappij hoeft kan blijkbaar met veel minder doen. En zo hoort dat ook. Hulde dus voor NLE. Ik zal de Nederlandse energie maatschappij bij iedereen die ik ken aanbevelen. Voor mij geen Essent meer. Het is afgelopen met dure energierekeningen.

  9. “IK ZEG niet DOEN”, “IK ZEG géén ZON”….”Ik zeg HELP!!”
    N.a.v. de hoogte van de jaarafrekening contact gezocht met Nederlandse Energie Maatschappij. Blijkt:
    – 250 euro, ten onrechte MEER berekend dan door mij opgegeven
    – 1 jaar teruglevering zonnepanelen (ikzegzon) wordt niet geregistreerd en niet geleverd. Installatie uitgevoerd volgens instructies. Niemand (b)lijkt verantwoordelijk….behalve de consument….
    – jaarafrekening, wordt natuurlijk wel geïncasseerd….
    op aanraden van Nederlandse Energie Maatschappij incasso teruggedraaid.
    – Factuur zou worden gecrediteerd, maar krijg nu aanmaankosten in rekening gebracht….
    – inmiddels 4 uur gespendeerd om dit te corrigeren….

  10. WORDT NOOIT KLANT BIJ DE NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ!!

    Waardeloos bedrijf. Ik krijg ten onrechte een incasso van 150 euro aan mijn broek. Na terugboeken contact gezocht met de helpdesk. Dit bleek een dagtaak te zijn. Ben momenteel in conclaaf over de incasso, met de mededeling van NEM dat zij me voor 1 januari zouden terugbellen. Het is ondertussen 6 januari en ik heb nog niks gehoord. Ben blij dat ik maar een jaarcontract heb getekend want per 1 december stap ik over naar een andere maatschappij en kom ik NOOIT meer terug bij dit shitbedrijf. Mijn advies: NEM, NIET DOEN!

  11. Afzetters zijn het , een ander woord is er niet voor. En ik kan het nog hard maken ook. Wij hebben een dubbele meter, en (als ik de reacties hier lees zijn wij daar niet de enige in) die gasten van de Nederlandse Energie Maatschappij hebben het gepresteerd om twee jaar achtereen de piek en dal standen om te draaien en zo honderden Euro’s extra te incasseren, daarmee het voorschotbedrag verhogend. Hoe bestaat het dat men deze digitaal ingevoerde standen toch omdraait? Ik noem dat manipulatie. Na een briefwisseling wordt de fout gecorrigeerd.

    En dan is het toch van de zotte dat in het jaar daarop weer datzelfde trucje toegepast wordt? Wederom honderden Euro’s te veel geïncasseerd op de eindafrekening, wederom een poging om mede door deze truc de maandbedragen te verhogen. Kortom een drama.

    Ook de belofte van gegarandeerd lagen tarieven wordt niet waargemaakt. En als je ze aanklaagt voor wanprestatie op basis van bovenstaande en wilt overstappen, komen ze met een overstapboete om de hoek. En als je dan goed gaat vergelijken, dan blijken de tarieven die ze mij inmiddels in rekening brengen veel hoger te liggen dan de momenteel goedkoopste aanbieders. Vastrecht 140% meer! Piektarief 40% meer! Daltarief is wel marktconform. Gas ook 35% meer! Bij gelijkblijvende resterende 3 jaar contractlooptijd. Kortom, afzetters zijn het.

    Dit is veruit de meest waardeloze ervaring ooit met een energiemaatschappij.

    Advies: ga nooit met deze lui in zee!

  12. Overal gaat wel eens wat mis. Maar als je even contact op neemt is alles te verklaren en staan de vriendelijke dames van de klantenservice klaar om je snel en goed te helpen. Niet altijd, maar wel vaak de goedkoopste. En daarnaast vind ik een heel goede helpdesk errrrg belangrijk. Weet uit ervaring ook dat veel mensen klagen zonder dat ze ook eens kijken naar wat ze zelf verkeerd gedaan hebben!

  13. spendeer hier weinig woorden aan ik zeg alleen nooit meer nl energie want ze lichten heel de boel op

  14. Via de overstapservice terechtgekomen bij NLE. Hiervoor zat ik bij Energie.nl en daarvoorvoor bij Greenchoice. Ik zit nu weer bij Greenchoice; betrouwbaar, duidelijk en relaxed. Ik stap dus nooit meer over aangezien ik uiteindelijk alleen maar veel meer heb moeten betalen in vergelijking met Greenchoice. Let wel: bij gelijkblijvend energie- en gasverbruik.

    Nu over de NLE. 1. Bij aanmelding krijg je een zogenaamde vaste klanten korting van €360 die op je jaarnora verekend zal worden, staat ook in het contract. 3 maanden voor de jaarnota is mijn betalingswijze plotseling veranderd van automatisch incasso naar acceptgiro (extra kosten per keer €2,60!). Zonder enig overleg of toestemming van mijn kant. Ik heb hier ook geen enkel bericht over gehad. Dit is volgens de wet dan ook niet geldig bij mijn weten. Wat blijkt nu; voor de vaste klanten korting moet je alle nota’s via automatisch incasso betalen. Wordt dit per acceptgiro gedaan dan vervalt de vaste klantenkorting. Wat een klantonvriendelijke benadering, ongelofelijk. Indien NLE dit niet eerst duidelijk aangeeft is dit volgens mij pure misleiding van een klant.

    2. Is de NLE goedkoper, welnee. Ik ben veel meer kwijt en moest uiteindelijk ruim €800,- bijbetalen op mijn jaarnota. Bij ongeveer gelijkblijvend verbruik. Overstappen gunstig, dus niet.

    3. Ben je een keer iets te laat met betalen krijg je ettelijke voice mails (elke dag!), brieven etc. om binnen korte termijn te betalen. Ronduit vermoeiend. Bij Greenchoice b.v. krijg je netjes 1 bericht of je het bedrag alsnog binnen 2 weken wil overmaken. Samenvattend mijn ervaringen met de NLE: duur, zeer klantonvriendelijk! en je wordt gewoon, in goed Nederlands, genaaid.

    Ik laat het er echter niet bij zetten, ga rechtshulp in schakelen voor die vast klantenkorting en dit bericht komt op alle sites waar mogelijk te staan. Zal ze leren die NLE

  15. Via de Nederlandse energiemaatschappij ben ik goedkoper uit dan bij Nuon of Essent. Om precies te zijn scheelt het me 34 euro per maand. Ik betaal een hoger vastrecht, maar de welkomstpremie van 230 euro maakt dit meer dan goed. Verder is alles gewoon hetzelfde. Alleen de prijs is lager.

  16. Via onafhankelijk energiecollectief overgestapt. We zijn iets voordeliger uit, niet gek veel goedkoper. Scheelt een tientje per maand. Overstap ging prima. We hadden een paar vragen mbt verhuizen, goed beantwoord en geen lange wachttijden.

  17. De Nederlandse energie maatschappij heeft mij goed geholpen met de problemen die ik had bij de Nuon. Door een administratieve fout was mijn verhuizing niet goed verwerkt. Het oplossen van dat probleem duurde bij Nuon meerdere maanden. Hierdoor heb ik na tien jaar klant te zijn besloten om voor een andere energiemaatschappij te kiezen. Uiteindelijk is dit de Nederlandse energie maatschappij geworden omdat zij meer dan bereidt waren om mij te helpen. Zij hebben uiteindelijk de verhuizing voor mij gecorrigeerd en het oude contract gratis voor mij opgezegd. Ik ben nu een tevreden klant van de Nederlandse energie maatschappij.

  18. Tja, als je net een dagje te laat bent met betalen krijg je al meteen een herinnering en € 25,- er boven op.
    In ons geval zijn ze niet goedkoper, en zijn dus aan het kijken om over te stappen.

  19. Na een heftig gevecht te zijn aangegaan met deze ‘georganiseerde organisatie’ kan ik zeggen dat mijn vermoedens van oplichting ook bevestigd zijn.
    Ze durven dan ook niet (meer)met mij naar de rechter. Gelukkig stuurden ze mij een deurwaarder op m’n dak die eerst wilde ‘bemiddelen’om buiten de rechter om de zaak te regelen.(natuurlijk ! want het ging maar over euro 135,-).Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze organisatie wat betreft het spelen en manipuleren van mensen.Ze hanteren ’taktieken’ waarvan de honden geen brood lusten. (liegen,dom houden,je laten twijfelen aan jezelf en dan weer een arrogantie van heb ik jouw daar….enz).De methoden zijn slim doordacht lijkend op een kwaadaardige narcist die achter deze manier van geld harken zit.Jammer en triest dat deze ‘ondernemers’in deze tijd zich kunnen laten zien. Het is van mij al een tijd terug en toen waren de klachten dan ook eindeloos en nu ?? Potverdorie…ze zijn voor zeker 50% verdwenen aan de aantal positieve ervaringen te lezen !! Ik denk dat het dus slecht gaat…en de gehersenspoelde telefoonmedewerkers over zijn geplaatst naar dit soort site’s want ze staan bekent hoor en rechters lusten ze rauw ! Trap er dus niet in en hou de ‘collega’s (en netbeheerders)ook maar inde gaten want ze zijn afhankelijk van elkaar!
    Sterkte en succes ! (met name voor de NEM bedoeld)

  20. Lees dus alleen de feed-back van ontervreden klanten !
    Al die z.g klanten met die positieve verhalen moeten het imago alleen maar ópkrikken.Net zo goed dat ik nu 2x reageer kan hun personeel dat ook doen.
    Kijk maar eens naar andere (iets oudere)beoordeling-sites…Alles negatief !!!
    Tja….Zo werkt de NEM nu eenmaal…brutaler, misleiding en misbruik maken is hun handelsmerk !
    Nu zullen er ongetwijfeld (na mij) zeker een paar 100% ‘klanten’ beoordelen want dan blijven ze in de race met hun gemiddelde en dit valt mij dan ook op..(ze worden wanhopig..lijkt het wel).
    En mensen…denk eens na. Wie besteedt er nu zoveel energie aan klagen over een leverancier die vlekkeloos te werk gaat en niet aan dit korte termijn graaien doet?? Vervelen de mensen zich soms om op dit soort sites te zoeken ? Of doe je dat alleen als je kwaad en gefrustreerd bent?
    Deze positieve ‘klanten’ gaan vast en zeker weer mee met hun personeelsfeest !!
    Bah.. wat een volk en wat een land maar ja..ze zijn blijkbaar nodig hier in Nederland.Ze dragen toch maar mooi BTW af aan onze staat en die snappen er vast weer eens niets van…..
    Misbruik maken van vertrouwen staat hoog in het vaandel tegenwoordig…triest !!

  21. Hahaha….dat is snel verwijderd !!!

    Komtgoed

  22. Heb een leeg staand huis, maar je moet een leverancier hebben. Ik mij aangemeld bij de NederlandseEnergieMaatschapij. Krijg contract, later ook de bevestiging en daarna niets mee. word geen geld af geschreven en krijg ook geen factuur. bellen met hun en ja factuur krijg je nog en komt goed. Paar weken later een brief van ENEXIS dat ik word af gesloten omdat ik geen leverancier had, dus ik bellen. NEE NEM heeft laten weten niets meer te leveren. Dus ik bellen, ja je hebt je rekening niet betaald.. Dus ik SORRY maar ik heb nooit iets ontvangen en het kwam allemaal goed. JA zegt NEM, niets aan te doen, dus ik weer naar een andere maatschapij waar nu wel alles goed gaat..

    Krijg ik later de brief om mijn meter stand door te geven ik ingevuld, krijg ik een gepeperde rekening van 2 maanden a 95 euro niet betaald en nog een rekening van 250 euro omdat ik binnen een jaar het contract verbonden heb. Nu ook werken ze niet mee met de afwikkeling en zal ik naar de rechter moeten gaan om mijn gelijk te krijgen.

    Tot bij de rechter NEM!!

  23. Mijn ervaringen met de Nederlandse energie matschappij zijn redelijk positief. Ze hebben een vriendelijke klantenservice die begripvol met mijn situatie zijn omgegaan. Toen ik klant werd was mij een welkomstpremie beloofd. Echter toen het jaar voorbij was had ik deze niet ontvangen. Toen ik belde om te informeren over de welkomstpremie vertelden ze me dat ik er geen recht op had. Gelukkig had ik de bestigingsmail nog waarin stond dat ik er wel degelijk recht op had. Deze heb ik naar ze toe gemailt. Dit was voldoende. Ik heb toen de welkomstpremie alsnog gekregen. Voor de rest ben ik tervreden. Ze zijn inderdaad goedkoper dan essent. Scheelt ongeveer 30 euro per maand.

  24. Na ontvangst van een onterechte betalingsherinnering op tweede kerstdag 26-12-’14 om 23:10

    Beste,

    Willen jullie je administratie nakijken?
    Dit is een onterechte afschrijving, omdat jullie mij onterecht hebben aangesloten. Hier heb ik jullie over gebeld!!! Ik heb verdorie een gesprek gevoerd van meer dan 40 minuten gevoerd met 1 van uw medewerkers!!! Die er overigens ook geen kaas van gegeten had en continu navraag moest doen!!!

    Jullie hebben mij toen ik een aanvraag heb gedaan verzocht een borg te betalen. Indien ik deze borg niet zou betalen, dan zou ik NIET worden geaccepteerd als klant.

    Ik heb de door jullie gevraagde borg dus NIET betaald en dus hebben jullie nooit het recht gehad om mij achteraf aan te sluiten. Door jullie misstanden ben ik overgestapt naar de NUON, waar ik overigens heel content mee ben.

    Ik ben gelet op de feestdagen zeer welwillend om ruchtbaarheid aan deze misstanden te geven, wellicht worden er wel meer mensen door jullie bedrijf op deze manier opgelicht!!!

    Ik wens geen rekeningen te ontvangen, ik wens al het betaalde terstond terug op mijn rekening te ontvangen. Tevens een formele excuusbrief, dat lijkt mij zeer gepast.

    Mvg,

    W. de Groot

  25. Beste,

    Willen jullie je administratie nakijken?
    Dit is een onterechte afschrijving, omdat jullie mij onterecht hebben aangesloten. Hier heb ik jullie over gebeld!!! Ik heb verdorie een gesprek gevoerd van meer dan 40 minuten gevoerd met 1 van uw medewerkers!!! Die er overigens ook geen kaas van gegeten had en continu navraag moest doen!!!

    Jullie hebben mij toen ik een aanvraag heb gedaan verzocht een borg te betalen. Indien ik deze borg niet zou betalen, dan zou ik NIET worden geaccepteerd als klant.

    Ik heb de door jullie gevraagde borg dus NIET betaald en dus hebben jullie nooit het recht gehad om mij achteraf aan te sluiten. Door jullie misstanden ben ik overgestapt naar de NUON, waar ik overigens heel content mee ben.

    Ik ben gelet op de feestdagen zeer welwillend om ruchtbaarheid aan deze misstanden te geven, wellicht worden er wel meer mensen door jullie bedrijf op deze manier opgelicht!!!

    Ik wens geen rekeningen te ontvangen, ik wens al het betaalde terstond terug op mijn rekening te ontvangen. Tevens een formele excuusbrief, dat lijkt mij zeer gepast.

    Mvg,

    W. de Groot

  26. Mensen opgelet:
    De welkomstbonus van NLE is inclusief BTW. Een welkomstbonus van 120 euro is eigelijk dus een welkomstbonus van minder dan 100 euro.

    NLE schermt met hoge bonusbedragen maar verzuimt te vermelden dat het inclusief BTW is.
    Heel ondoorzichtig en niet transparant.
    Wat zouden consumentenorganisaties daarvan vinden?

  27. zeer ontevreden over nle
    bonus word helemaal niet uitgekeerd
    reden alles betaald per acceptgiro
    dieven zijn het MENSEN TRAP ER NIET IN

  28. Een paar jaar geleden via mijn favoriete voetbalclub Feyenoord (Beste van Nederland) ben ik overgestapt naar de Nederlandse energie maatschappij en ik moet zeggen, dat bevalt me prima. Na het vergelijken van de tarieven op Energievergelijking.nl zie ik dat ze nog steeds de goedkoopste energie maatschappij van Nederland zijn. Dus ga zo door!

  29. daar ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik daar al water en kabel bij betaalde en dit voor mij goedkoper was als de energie gas en elektriciteit er ook bij kwam. Ik zit in de aanvullende bijstand, had geld voor de huur erop staan en kreeg iets geld bij aangevuld door de bijstand, stond dus iets meer dan 600 euro op en heeft de nederlandse energiemaatschappij dit er afgehaald. Nu kan ik dus de huur iet betalen en hoe moet ik verder rondkomen deze maand. Schandalig gewoon.

  30. Zojuist te horen gekregen dat ik een dubbele energierekening moet gaan betalen.. Ben net twee maanden klant en nu ben ik verplicht om dubbel te betalen? Zijn er meer mensen die dit hebben?

  31. @PRodenburg. Wij waren al 5 jaar klant, maar na deze vage manier van doen zijn we nu dus overgestapt (via deze site). Dat is ons antwoord op de oplichtingspraktijken van de Nederlandse energie maatschappij. Ik raad iedere klant aan om hetzelfde te doen. Bovendien scheelt het ons ook nog eens 12 euro per maand. We zijn dus nog goedkoper uit ook.

  32. Net een mail gekregen van NLE over de nieuwe betaling die voortaan voor de maand ipv na de maand moet worden betaald.
    Dit houd in dat je nu gewoon twee keer betaald.
    Waardeloos, en ik kan me voorstellen dat hier veel mensen mee in verlegenheid worden gebracht.
    NLE denk toch na niet iedereen kan dit zomaar betalen.
    Ik ga naar een andere aanbieder kijken.

  33. De NLE gaat in september 2 maal mijn energie kosten incasseren!?

    Betaling was altijd achteraf en nu willen ze vooraf incasseren.

    “Verandering van de spelregels tijdens de wedstrijd”

    Als het niet over sport gaat heet dit volgens mij contractbreuk, een eenzijdige verandering van de afspraken.

    Wat zou de NLE ervan vinden als ik hen een mailtje stuur waarin ik mededeel dat ik vanaf heden een maand later zal gaan betalen?

    Gedurende mijn lopende contract wil ik dat de betaling blijft zoals is afgesproken.

    Beste NLE, ik voorspel u dat dit heel veel klanten gaat kosten.

    Ik adviseer mensen die overwegen om over te stappen naar NLE eerst maar even te wachten hoe dit gaat aflopen.

  34. van de week zag ik het bericht voorbij komen dat de NEM de incasso gaat verplaatsen met als rede dat er teveel wanbetalers bij en ik in september dus een dubbele afschrijving heb,daar was ik het dus niet mee eens en gaan zoeken en informeren en ik kan er dus wel kosteloos onder mijn jaarcontract uit en dat heb ik inmiddels geregeld , het was van korte duur daar bij de NEM want was pas overgestapt i.v.m. een aanbieding die ze hadden maar ben weer terug bij de NUON die me goed en duidelijk geholpen hebben en het in orde hebben gemaakt voor me , wat een stelletje **** daar zeg bij de NEM , bye bye, zwaai-zwaai , die zien we nooit meer terug !!

  35. De grootste oplichters zijn de nederlandse enegie maatschappij( pas op je jaarrekening je betaald hier zo maar bij. )Dit bedrijf moet gewoon geweigerd worden hier in nederland. afzetters dat zijn ze.

  36. Wij waren tevreden over de overstap naar de NLE op 19 mei 2015. nu ontvingen we echter een brief dat we in september 2 keer een VOORSCHOT dienden te betalen omdat ze van achteraf naar vooraf gingen. De KOM ERBIJ bonus blijkt ook niet te kloppen want dat is pas als je er een jaar of langer bij zit.

    reeds 2 maal getracht om op te zeggen, bij de klantenservice zeggen ze dat dit niet mogelijk is, dat we de netwerkbeheerder zelf maar moeten bellen. omdat er kennelijk boetes op zitten als we geen energieleverancier hebben!

    Kortom, ze wijzigen eenzijdig de algemene voorwaarden, en als je er dan vanaf wil dan kan dit niet. Stap aug niet over naar die BOEVEN want dat zijn het.

  37. Probeer al een maand duidelijkheid te krijgen over de dubbele betaling, heb nl een contract van 3 jaar dat nog 2 jaar loopt.

    Krijg geen antwoord op mijn mail, de klantenservice ligt er uit en mijnnle.nl ligt er ook uit.

    Ik weet dat ik kosteloos kan overstappen via diverse sites.

    Ben het zat en heb me al aangemeld bij Electrabel en zorgen dat alles geregeld wordt.

  38. In april 2015 heb ik telefonisch contact opgenomen met NLE om een verhuizing per 14 augustus 2015 door te geven. Op die datum werd mijn woning verkocht en moest de levering door NLE dus stoppen.

    Op dat moment wist ik nog niet wat mijn nieuwe adres zou zijn; ik zocht een tijdelijke huurwoning. Omdat mijn jaarcontract loopt tot 13 september 2015 was mijn vraag aan de klantenservice: hoe werkt dit met de opzeggingsvergoeding. Mevrouw gaf mij aan, dat dit voor mij niet van toepassing is, omdat (a) mijn nieuwe adres nog niet bekend is en (b) het contract nog maar een maand of minder dan een maand loopt.

    Onder deze toezegging is in hetzelfde telefoongesprek opgezegd per 14 augustus 2015. Hiervan is per email een bevestiging ontvangen. Tot mijn verbazing zie ik op mijn eindnota toch een opzeggingsvergoeding. Dit was niet de afspraak. Vervolgens direct gebeld met de klantenservice. Hier gaf men aan, dat de afspraak niet bekend is en dat men wel wil crediteren, maar alleen als er een bewijs van levering door een andere leverancier op het nieuwe adres kan worden overlegd. Dit is niet in overeenstemming met de gemaakt afspraak. Dit bewijs kan desgewenst wel worden geleverd, maar het strookt niet met de telefonische afspraak met de klantenservice. Ik ben van mening dat ik zorgvuldig heb gehandeld, door al vijf maanden van tevoren de verhuizing en opzegging te regelen en nu blijkt dat de gemaakte afspraak niet is vastgelegd, danwel dat NLE toch probeert om mij 50 euro afhandig te maken. Zeer teleurstellend!

  39. Vanaf september 2015 gata NLE haar klanten extra incasso’s door de neus boren. De klant heeft wel de mogelijkheid om het contract op te zeggen maar dan vergeet NLE te vermelden dat de welkomstbonus die je zou krijgen in hun eigen zak wordt gestopt. Dus NLE verdient miljoenen aan extra cash flow door de dubbele incasso en steekt bij opzegging ook nog eens jouw bonus in hun zak. Pure misleiding en opgezet om de winst op te drijven. NLE was een eenmalig probeersel maar snel naar een andere leverancier over 4 maanden.

  40. Sinds een aantal jaren klant bij de NLE. Altijd prima geregeld. het eerste jaar ook een flinke vaste klantenkorting ontvangen. Echter op 12 augustus een mail ontvangen dat NLE voortaan vooraf de termijnnota gaat incasseren zodat we dus in september eenmalig een dubbel termijnbedrag zouden moeten betalen. In deze mail staat ook vermeld dat je, als je het niet eens bent met de aanpassing van de voorwaarden, je binnen 30 dagen na verzending van de mail je contract kosteloos op kan zeggen. Dit dmv een telefoontje naar de klantenservice. Nadat ik een medewerker aan de lijn kreeg werd mijn gevraagd naar de reden van mijn opzegging. Ik zei nou ik heb een contract van 3 jaar maar jullie tarieven zijn flink hoger dan van andere aanbieders. Hierop kreeg ik te horen dat ik dan een boete zou moeten betalen als ik mijn contract op wilde zeggen(?!??). het opzeggen van het contract was alleen zonder boete als ik als reden “problemen met de gewijzige incasso had genoemd”… Dit is uiteraard niet waar want je kan gewoon van het contract af. De reden waarom maakt niet uit. Zij hebben tenslotte de voorwaarden gewijzigd!! Maar men probeert je dus op deze manier als klant te houden. Ik ben behoorlijk boos geworden. Toen ik ook nog aangaf dat ik een contract met een vast tarief had en ik in Mijn NLE had gezien dat dit tarief toch gewijzigd was ging hij de opzeggen ineens regelen. Wat een oplichter! Uiteindelijk kon mijn contract gewoon kosteloos beëindigd worden en ontving ik daarvan vandaag een bevestiging per mail.

  41. Heb ook een slechte ervaring met de nederlandse energie maatschappij.ben na het bericht van dubbel betalen overgestapt naar essent die de overstap geregelt heeft wist dat ik kosteloos kon overstappen.maar met een smoesje kunnen ze dat omzeilen.ik moest betalen in ieder geval.kreeg 24 september de afrekening .maar 25 sept werd er nog twee keer een maandrekening van mijn bank afgetrokken.ben er helemaal klaar mee .dit is iets voor kassa.

  42. Na mailtje dubbele betaling .en gratis uitstap ben ik overgestapt naar essent die alles geregelt heeft.in het verleden geen problemen gehad met nl.ze hebben mij nog terug gebelt om me over te halen bij hun te blijven.maar mijn nee was nee.kreeg een paar dagen hierna mijn eindafrekening.en tot mijn grote verbazing stond daar de 100 eurp op de uitstap boete .BELLEN HELPT NIET maar het werd nog gekker 1 dag na de eindafrekening werd er twee keer mijn maandlasten van de bank gehaald.ik ben klaar met deze energie maatschappij .dit moet op kassa.laat het er niet bij zitten.

  43. OP 12 augustus 2015 kreeg ik van NLE een mailtje dat de betaling van achteraf naar vooraf zou gaan.
    Als argument werd het grote aantal wanbetalers genoemd. Ik begreep dit niet helemaal want A ,ik ben geen wanbetaler en B, door de invoering van de slimme meters zouden we juist gaan naar een systeem dat je direct per maand je verbruik afrekent. Ik had geen zin om mee te doen aan de financiering van NLE dus ben ik overgestapt, wat kosteloos kon gebeuren volgens NLE, Op 17 september kreeg ik een mailtje dat de eindafrekening klaar stond en dat ik een klein bedrag zou terug krijgen. Nadat ik was ingelogd op mijn NLE bleek er van alles klaar te staan behalve de eindafrekening. Na mijn vakantie 14 dagen later nog eens geprobeerd, en jawel hoor; nu stond de eindafrekening klaar. Na bestudering bleek er een bedrag van € 250 als opzegvergoeding te zijn gerekend. Klanten service gebeld en ja het was een foutje. Dus mensen houdt dit goed in de gaten.

  44. Na telefonisch contact met NLE, werd mij verteld dat ik te laat ben om gebruik te maken van kosteloos overstappen en kan ik nu kiezen om het contract uit te zitten of een betalingsregeling treffen voor de dubbele incasso. In mijn ogen niet een oplossing.

    Helaas heeft de email met informatie over de nieuwe manier van incasseren mij niet bereikt.

    Ik voel mij niet gehoord als klant. Heb duidelijk aangegeven dat ik geen e-mail heb ontvangen, alleen daar willen ze niks meedoen.

    Voor toekomstige klanten, let op!! NLE past klantenservice bijzonder toe.

  45. Bijzonder slechte ervaringen met dit ”bedrijf”. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!

  46. Ik heb ook een slechte ervaring met NLE. Ik stap ook over n.a.v. dubbel incasseren. Ik krijg ook 100 euro in rekening gebracht omdat ik volgens hen te laat ben. Je had binnen 30 dagen moeten reageren. Hoezo moet ik reageren? NLE verandert eenzijdig het contract en dan moet ik binnen een termijn reageren? Ik ben trouwens bij mijn nieuwe energieleverancier 31 euro per maand goedkoper uit. Ik krijg mijn aanmeldingsbonus ook niet dus ga er 200 euro op achteruit. Trouwens ze hebben ook een zeer slechte site en moeilijk bereikbaar. 20 minuten in de wacht ’s avonds niet bereikbaar.
    Ik ben niet werkzaam bij de concurrent want iemand hierboven suggereert.

  47. Heb mijn contract opgezegd wegens dubbele incasso. Ze blijven bij hun standpunt en dat ze veel wanbetalers hebben. Ik heb altijd netjes betaald. Ze moeten het geld dan bij de wanbetalers halen en niet bij mij. Toch de dubbele kosten incasseren. Heb de incasso gewoon laten terugboeken. Nu gaan ze dreigen met kosten. Heb inmiddels mijn contract opgezegd. Eindafrekening gekregen en ik krijg nog meer geld terug als dat het maandbedrag was. Dit is verrekend met de eindafrekening. Ben er geen klant meer maar blijven nog steeds een aanmaning sturen van het terug geboekte bedrag wat al lang verrekend is. Administratie loopt hier ook lekker langs elkaar. Maar wel blijven dreigen met incasso kosten. Ik zie ze graag tegemoet. Ik heb geen diensten van NLE ontvangen over de maand oktober dus mag er wettelijk niet eens geïncasseerd worden. Stelletje oplichters zijn het, ook de kom erbij bonus kan je naar fluiten. En ook snel nog even opzegkosten op de rekening zetten. Ze sturen een wazig mailtje met de wijziging. Wettelijk horen deze wijzigingen per post te komen. Zo goedkoop zijn ze ook niet meer. Ben naar eneco terug gegaan. Tarieven goedkoper (moet je wel aangeven) dan krijg je gewoon een scherpe aanbieding want ze willen ook klanten. En een gratis Toon cadeau incl. installatie. Bij deze oplichters zien ze mij niet meer terug.

  48. Bezint voor dat U aan de N.L.E.begint.

  49. L.S.

    Ik geef keurig elk jaar (vanaf 2011) mijn meterstand door, vandaag ben ik er achter gekomen d.m.v. een extreem hoge eindafrekening dat deze meterstanden nooit verwerkt zijn, NLE zegt namelijk dat laatste 3 a 4 jaar mijn verbruik is ingeschat.

    NLE schrijft op hun forum: Als u uw meterstanden nog niet heeft doorgegeven, vragen we u dit alsnog zo snel mogelijk te doen. Als we de meterstanden niet van u ontvangen, moeten we ze namelijk schatten.

    Nu beweert NLE dat ik nooit deze meterstan(en) heb doorgegeven, het vreemde is dat ik OOK nooit een herinnering heb mogen ontvangen, dus kan ik er vanuit gaan dat alles keurig is verwerkt.

    Het bedrag wat ik nu nog zou moeten betalen zijn voor mij (een alleenstaande werkende moeder met een baan rond het bijstandsniveau) niet op te brengen, dit is 4 x mijn maandsalaris.

    Nu is mijn vraag of er meerdere klanten van NLE een (soort) gelijke ervaring hebben, valt hier iets tegen te doen, ik vindt het wel erg simpel dat NLE hier zich van af kan doen, niets ontvangen, geen herinnering stuurt of in ieder geval een melding dat het verbruik is ingeschat (op de jaar nota).
    Ook staat er geen begin / eindstand op de jaarafrekening, zodat de verwerking op juistheid is te controleren!

    BJF

  50. NLE doe er geen zaken mee! Zijn totaal niet eerlijk over de gang van zaken en door eigen problemen houden ze de bonus van ons in! Contracten zijn waardeloos aangezien ze hun eigen regels tijdens de wedstrijd blijkbaar mogen aanpassen.

  51. In september 2015 werd ik geconfronteerd met een dubbele afboeking van het termijnbedrag; reden voor mij om tot storneren van één termijn over te gaan. Daarop volgde de incassoprocedure, waardoor voor mij pas voor het eerst bleek dat er sprake was van een in augustus 2015 verzonden mail over het dubbel incasseren van de maandtermijn in september jl. Die mail heb ik nooit en te nimmer gezien; dat was voor mij mede een reden om mij scherp op te stelen tegenover deze plotsklapse demarche ter verhoging van de liquiditeitspositie van de NLE. Nu kan NLE mij blijkbaar wel het bewijs verschaffen dat ze een mail naar mij hebben gestuurd, maar slagen zij er niet in om mij het bewijs van een openings- en/of leesbevestiging aan te reiken. Het is mogelijk dat de betreffende mail in mijn spam terecht is gekomen, maar dat is voor mij niet meer te controleren daar Gmail spamberichten na één maand verwijdert. De NLE had voorzichtiger moeten handelen en wel middels de inschakeling van een zogenaamde bulksender, zeker bij een bulkverzending van meer dan 100.000 mails in één keer. Verder, afgezien dat NLE een openings- en/of leesbevestiging mij niet kan aanreiken is een akkoord van mijn kant er sowieso in het geheel niet geweest. Ik vind dit alles een domme en ondoordachte streek van NLE; immers, is het effect voor de liquiditeitspositie van de incasso van een 13e termijn slechts van korte duur omdat bij de jaarafrekeningen binnen 12 maanden na september jl. het effect van extra liquiditeiten ingedroogd is vanwege het vereffenen (lees: terugbetalen) van die 13e termijn. Commercieel gezien is deze klantbenadering dodelijk en doet alleen maar vermoedens rijzen dat NLE in een moeilijke liquiditeitspositie verkeert en daardoor misschien wel op een faillissement afstevent, waardoor klanten kunnen fluiten naar de mogelijke terugbetaling van een eventueel overschot op betaalde termijnbedragen. Daar komt nog bij dat de betreffende extra incasso er is om reden dat de (toenemende?) kosten vanwege wanbetalers enorm oplopen. Gevraagd naar een cijfermatige onderbouwing van die redengeving wordt mij medegedeeld dat NLE mij die niet kan geven. Naar ik mag aannemen om reden dat een onderbouwing van die redengeving er in het geheel ook niet is! Nee, NLE maakt zichzelf volledig ongeloofwaardig en belachelijk met deze fantasieloze marktbenadering, hetgeen voor mij dan ook reden is geweest om het contract met NLE op te zeggen. De Nederlandse Lepe Energiemaatschappij hierbij dan even uitvoerig belicht. En, NLE leer eens het kunstje om je klanten/afnemers als een waardevol element te beschouwen in plaats van als een melkkoe.

  52. NLE NOOIT VAN MIJN LEVEN MEER.
    Ik was een tereden klant tot ik bericht kreeg over de dubbele afschrijving. Ik was het daar niet mee eens en je kon ovestappen dus dat heb ik gedaan. Ik was namelijk wel een keurig betalende klant door middel van automatische incasso. Maar de de dubbele termijn heb ik laten stoneren. Nu heb ik eind afrekening van de NLE gehad en wat schets mijn verbazing ze brengen de niet geincaseerde dubbele afschrijving als zijnde openstaand bedrag of maar ik even bij wil betalen. Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice maar na enige tijd in de wachtrij te hebben gestaan werd de verbinding vebroken. Dus dan maar per email en ik kreeg keurig bericht terug. Ze hadden getracht mij telfonisch te bereiken maar dit was niet gelukt. Heel vreemd want ik heb geen telefoontje van hun ontvangen! Maar volgens de NLE klopt het eindbedrag wel en omdat ik niet heb betaald krijg ik een incassobureau op mijn dak. Het waren voglens hun herhaadelijke verzoeken welke ik niet heb ontvangen. Het enige dat ik heb zijn de door mij verstuurde emails van de opzegging en dat ik niet de dubbele rekening ga betalen en overgestapt ben. En de eindnota moet ik voor 17-12-2015 betalen. Een hele rare manier van zaken doen en een zeer onbeschofte manier van de afdeling klantenservice.

  53. NLE zijn inderdaad een stel bedriegers. Ik lees dat ik niet de enige ben waar ze de meterstanden van de dubbele meters omdraaien. Heb ruim twee uur aan de telefoon gezeten en toen gaven ze hun fout toe en zouden het oplossen, nou niet dus. het komt erop neer dat als je de boel goed wilt laten corrigeren dat je altijd moet betalen want je heb altijd te weinig betaald en de computer berekend het en heeft altijd gelijk, ja Shore, ook dat je ineens van 3340 naar 3349 kWh ben gegaan en daar hebben ze geen antwoord op. Mensen kijk uit het zijn een stelletje oplichters, je betaald voor de wanbetalers

  54. In september 2015 geconfronteerd met een dubbele incasso. 1 termijn gestorneerd en per mail uitgelegd waarom.
    Tot mijn verbazing stelt NLE dat ze een aankondigingsmail verstuurd hadden die ik echter nooit heb ontvangen en dat zij overgaan tot afsluiten zelfs als ik alle maandtermijnen correct hebt betaald.

  55. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft mij voor de maand december dubbel gefactureerd. Ik heb bij hun gevraagd wat hier de bedoeling van is en zij hebben mij medegedeeld dat dit een wijziging van hun kant is en dat zij mij hierover hebben bericht.

    Dit laatste is zeker niet gebeurd en ik heb dan ook aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben en dat mijn wens is om over te stappen naar een andere maatschappij. Het antwoord van de Nederlandse Energie maatschappij hierop is; dat mag als u de overstapboete gaat betalen. Ik heb juridisch advies ingewonnen en zij hebben mij te kennen gegeven dat ik volledig in mijn recht sta.

    De NLE houdt vol volledig in hun recht te staan en stalken mij nu met mailtjes en geautomatiseerde telefoontjes over nog te betalen kosten.

    NLE Hou hier mee op.

    Ga nooit naar de Nederlandse Energie maatschappij!

  56. Deze leverancier is onbetrouwbaar, midden in het contract worden de voorwaarden verandert.

    Als er problemen zij dan wordt dit netjes aan de telefoon geregeld , maar achteraf is dit dan toch anders.
    Mij advies : Alles alleen schriftelijk, dan heb je achteraf nog bewijs.

  57. Bij de afrekening van 25 jan2015 t/n 25 jan 2016 worden slecht 11 maanden voorschotten berekend;
    ondanks dubbele nota in september.Navraag
    zegt dat voorschot december pas bij afrekening in 2017 volgt;
    doch de afrekening loopt bijna geheel jan 2016

    ik vind dit oplichterij

  58. wat een waardeloze maatschappij. na verwisseling van de meter naar een slimme meter bleek een storing in het telwerk van de oude meter plaats te hebben gehad. Er dreigde een forse bijbetaling na overleg heb ik dan ook de maand termijn met 60 euro opgehoogd. wat blijkt nu de bijbetaling bleek mee te vallen. door de verhoogde termijnen heb ik echter de navordering al ruimschoots betaald NLE heb ik ook de laatste gegeven gezonden en ook de uitgebreide berekening. Ze weigeren eerder gedane toezeggingen terug te draaien enkel driegen met afsluiten terwijl je nog geld te goed heb van NLE . ze verdommen nu de meter zelf uit te lezen waarvoor heb je nu eigenlijk een slimme meter???
    Ook al heb ik nu nog een opzegboete van 50 euro voor een jaar maar met deze NLE wil ik niet meer verder

  59. Jaren geleden bij de NEM geweest. Na een overstap naar een andere maatschappij een narekening van meer dan 1000 euro aan onze broek gekregen door gegoochel met meterstanden. Met mijn meterstanden naar het kantoor in Rotterdam geweest. Ja het klopte inderdaad niet en ze zouden er werk van maken. We hoorden ervan. Ja, een incassobureau.
    Een waardeloze maatschappij. Pure maffia. Met deze praktijken zeggen ze goedkoop stroom te kunnen leveren. Nooit met deze toko in zee gaan.
    Via reviews gelezen dat wij niet het enige slachtoffer waren. En consumentenprogramma’s op de TV hebben ook al gewaarschuwd voor deze firma.
    Ik raad iedereen al jaren af de NEM te nemen.

  60. Ik betaalde veel te veel voor mijn energieprijzen. NLE wilde mij geen betere aanbieding doen waardoor ik over moest stappen.
    Vervolgens blijft men gewoon het voorschotbedrag incasseren terwijl mijn contract al was beeindigd.
    Ik heb daar al 2 maanden van te voren over aangegeven dat ik dat niet zou accepteren.
    Vervolgens heb ik de incasso tegen gehouden.
    Dan durft men nog een aanmaning te sturen ook terwijl het een voorschotbedrag betrof en ik al 500 euro tegoed had op basis van de eindnota.

    Belabberd bedrijf. Klantenbinding is 0,0

  61. Dat de Nederlandse Energie Maatschappij de slechtste klantenservice heeft hoef ik niet meer te vertellen. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft veruit DE SLECHTSTE KLANTENSERVICE VAN HEEL NEDERLAND.

    De overstapservice was al verschikkelijk en duurde 6 weken omdat je vooraf moet aangeven dat je uberhaupt geholpen wilt worden binnen een normale tijd. Daarnaast is de klantenservice slechts kanonnenvoer omdat ze niks mogen doen en kunnen doen en alleen maar sorry zeggen en aangeven dat ze niks kunnen doen (niet eens een mail sturen, doorschakelen naar andere lijnen of terugbellen).

    Ik had gehoopt dat het na het overstappen minder slecht zou worden maar het werd alleen maar erger. Ik ga er niet eens over beginnen.

    Mensen, met een grote boog om de Nederlandse Energie Maatschappij lopen. Het kost je alleen maar meer geld en kostbare tijd 😉

  62. €500,- per maand goedkoper was ons bedrijf uit. Jaja vorig jaar €5500,- ff bijbetalen, contact opgenomen ja sorry reken foutje we stellen het maand bedrag bij dan heeft u hier volgend jaar geen last van. Nou nee dus weer ff €2400,- afgeschreven. echt wat een oplichters en helaas moet ik nog een jaar>
    NLE WEG ERMEE!! NOOIT DOEN!!!!

  63. wegens overlijden van mijn echtgenoot vorig jaar augustus en mijn voorschot omhoog zou gaan ben ik overgestapt naar Qurrent en wel per 4 december 2015. Omdat de NEM over was gegaan van achteraf factureren naar vooraf werd december 2 X afgeschreven, dus ik moest in december 3 X energie betalen. Gebeld, en mij werd geadviseerd 1 X te storneren, waarna ik de eindafrekening zou krijgen.
    Dat heb ik gedaan en kreeg vervolgens aanmaningen en dreigementen met boetes. Volgens de eindafrekening zou ik een kleine 50 euro terug krijgen. Ik denk dat ik in totaal ongeveer 5 uur heb getelefoneerd met bijzonder onvriendelijk personeel die zelf niet weten hoe het zit met de overstap van vooraf- naar achteraf factureren. Zelfs werd een keer de hoorn erop gegooid.
    Kortom, die 50 euro heb ik nooit terug gekregen en het heeft echt geen zin om nogmaals met de NEM te bellen. Het geeft alleen maar ergernis en ze snappen zelf niet waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat meer mensen problemen hebben gehad met de combinatie opzeggen/veranderde facturatie van de NEM.
    Laat de klantenservice maar een lekker kopje koffie drinken van mijn geld maar ik ga nooit meer terug naar de NEM. Wat een waardeloos bedrijf en wat een onvriendelijke, incompetente mensen werken er bij de klantenservice.

  64. Als je een energieleverancier zoekt die er niet om heen draait en jou gewoon de beste deal geeft, dan is de Nederlandse energie maatschappij misschien wel de beste keuze. Ik ben nu 3 jaar klant en heb nooit klachten gehad. In het begin ben ik via een callcenter klant geworden en ik heb ook momenten gehad dat ik wilde overstappen, maar ze kwamen steeds weer met een goedkoper aanbod om mij klant te houden. Bij mijn vorige energiemaatschappij, Essent hoefde ik daar echt niet op te rekenen. Die geven alleen korting aan nieuwe klanten. Bij de nle is dat juist andersom. Die geven hun trouwe klanten korting op de tarieven.

  65. Zeer slechte klantenservice of je nou een mail stuurt, belt of een
    whatsapp stuurt het enige wat ze kunnen zeggen is wat vervelend voor u.

    Zijn ook erg goed in de schuld bij de klant te leggen, want je maakt een afspraak wanneer ze terug zullen bellen en dan bellen ze twee dagen later. Als je vraagt waarom dat was toch de afspraak, nog 11 maanden en dan zeg ik de boel op wat een zooitje.

  66. In november 2016 heb ik een contract afgesloten bij de NLE voor tv, internet en telefonie. Er was mij beloofd dat ik niet bij mijn vorige provider afgesloten zou worden voordat alles door NLE geinstalleerd was. 29-12-2016 ben ik op verzoek door NLE door de vorige provider afgesloten, echter er was nog niemand geweest om e.e.a te installeren. Blijkt dat NLE vergeten was een afspraak in te plannen via het installatiebureau. Nadat ik contact met hun heb opgenomen en er op stond dat er actie ondernomen moest worden is de dag erna een monteur geweest. Deze kon echter niets doen omdat er geen KPN-aansluiting was. In het contract werd niets gezegd van een KPN-aansluiting. 6 januari is er via KPN een bedrijf geweest die de kabel door heeft getrokken. Deze vriendelijke monteur heeft mij geholpen internet en telefoon aan te sluiten.
    Sindsdien was ik online, echter het geheel werkte nog niet naar wens en moest er 11-01-2017 alsnog een monteur van het installatiebureau komen om e.e.a. aan te sluiten. Kortom een ‘horrorverhaal’!
    Doordat ik voortijdig afgesloten was en voordat alles goed geinstalleerd was heb ik kosten gemaakt, waaronder mobiele telefoonkosten. Nle weigert deze kosten te vergoeden.
    Kortom: NLE houdt zich niet aan afspraken, zijn niet duidelijk in hun contract waar de situatie aan moet voldoen zoals de KPN-aansluiting , reageert heel laat of niet op mails en/of chatts en is erg klant-onvriendelijk.

  67. BEL heeft een whatsapp service. Dit is echr verschrikkelijk. Kreeg na 2 dagen een reactie van ze met de vraag wat ze voor mij konden doen en wat mijn gegevens zijn. Na mijn antwoord heb ik niks meer gehoord

  68. Slechte ervaring. Bij overstap belofte van enorme besparing, ondanks de boete van max. 100€ van bestaande leverancier. Uiteindelijk 225€ boete gekregen en €3 per maand besparing ipv de beloofde minimaal €15. Zit nu wel 5 jaar aan ze vast. Al met al voel ik me bekocht en voor de gek gehouden. Trap er niet in mensen! Een dikke 1!

  69. Meest slechte provider die ik ben tegengekomen.
    Wilde voordeliger uit zijn door hun zogenaamde lage tarieven, bij overstappen 3 weken zonder internet, elke dag aan de telefoon gehangen en gewoon afgescheept met de belofte dat alles nog niet geactiveerd was en de volgende dag geactiveerd zou worden.Toen ik het eindelijk had was het internet veel trager, bijna elke dag storingen. De helpdesk is slecht bereikbaar, brutaal en ongeinteresseerd. Hun in gebreke gesteld, en gelijk het abonnement weer opgezegd, hun algemene voorwaarden lap ik aan mijn laars want ze leveren niet de gevraagde diensten waarvoor betaald wordt. Ik raad iedereen aan de Nederlandse energie maatschappij bij niet of slecht geleverde diensten per aangetekende brief in gebreke te stellen. Dan sta je juridisch sterk en kun je van hun af.

  70. Ik werd door Nederlandse energie benaderd voor het overstappen van leverancier. Dag erna had ik al een contract op de mail. Telefonisch werd gezegd dat het voorschot rond de 30 euro zou zijn. In het contract stond 66 verder werd gezegd dat het maandelijks opzegbaar zou zijn. In het contract zat je 5 jaar aan hun vast. Meteen een mail met het ontbinden van het contract gestuurd maar niks meer van hun gehoord of het contract nu ontbonden is . Ik heb binnen de gestelde termijn van 14 dagen gereageerd.

  71. Bedreigd met aanmaningen en afsluiten energie BEN GEEN KLANT .
    mails worden niet beantwoord

  72. Begin 2018 overgestapt van Budget Energie naar NLE. NLE stuurde per mail een verzoek om de meterstanden door te geven. (Normaal gebeurd dit op aanvraag van de oude leverancier), Maar goed standen doorgegeven, eind januari eind nota van budget Energie ontvangen, met alle meterstanden fout. NLE en Budget energie mails, chats, etc hier over gestuurd, wordt door geen van beide bedrijven gereageerd. Eindelijk een bericht dat de meterstanden gecorrigeerd worden. Eind april eindnota ontvangen van budgetenergie, helaas weer met de foute standen, of ik maar even wilde betalen. Houden deze bedrijven zich zo dom of zijn ze dat nu werkelijk ? Eind van dit jaar naar een energieleverancier die bereikbaar is voor de klanten en waar nog wordt nagedacht.

  73. Goeden morgen.
    nou krijg ik ongeveer 10 jaar energie van nle.nooit geen achterstand altijd netjes betaald.
    nu zijn we verhuisd en had ik geen zin in al die poespas en denk nou laat ik maar gewoon bij hun blijven,word ik getjekt en moet 74 euro eerst betaalen om dat ik een moeilijke betaaler zou zijn?????
    dit geeft me de rede om gewoon over te stappen.
    krijg ik teminsten nog een kado ook.
    dit slaat echt nergens op.ze kunnen toch kijken of ik in al die jaaren netjes betaald heb!

  74. Krijg een email dat mijn slimme meter is UITGELEZEN! Ga naar “mijn NLE”, pagina laadt niet! Ga ze morgen maar eens OPTELEFONEREN!

  75. Hele slechte ervaringen. Site is onhandig, je kunt alleen bellen en dan tijden aan de telefoon moeten wachten voordat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
    Wij hebben de ANNA thermostaat en sinds die tijd verbruiken we meer. Anna app betaal ik voor maar werkt sinds de nieuwe ANNA app 2017 niet meer. Via de telefoon kregen we hem ook niet aan de praat. We gaan nu kijken of we ergens anders heen kunnen, via consumentenbond collectief of Vereniging Eigen Huis collectief. Moeten dan nog wel boete betalen voor afkoop ANNA contract. maar zo is het ook niets.

  76. Al 9 jaar bij NEM, nu verhuisd en een groot drama.
    In totaal 550 euro betaald voor 2 huizen in 1 maand tijd.
    Nu nog een rekening gekregen voor het oude huis van 134,00 voor de maand Januari, dit terwijl ik 17-12-18 uit mijn oude woning ga.
    NEM gebeld dat ik dan de rekening van 134,00 niet ga betalen. Nee dat moet en ja dan verrekenen we dit wel met de afrekening.
    Nee ik ga niet iets betalen wat ik niet af ga nemen.
    Valt niet te praten met deze mensen.
    Call center allemaal studenten die niets begrijpen, alleen maar een centje willen verdienen.
    Wij stappen over naar een andere energie maatschappij.
    Geen NEM meer voor ons, oplichters!!!

  77. Ik heb een jaar lang NLE gehad en tevens NLEx.
    De energie en de internet.

    In beiden gevallen slecht:
    – Slechte klantenservice
    – verkeerde informatie
    – verschillende informatie
    – ik krijg een incasso, terwijl ik deze niet zou krijgen
    – telefonische en via facebook zeer slecht bereikbaar
    – meermaals inlogproblemen

  78. Twee jaar lid geweest bij NLE.
    Sinds we de slimmer meter hebben gekregen kregen we om de twee maanden een email dat mijn maand bedrag omhoog moest.
    Maar als ik naar de Slimmer meter uitslag keek zagen we dat we niet meer hadden verbruikt.
    We hebben een email gestuurd gehad en op een zaterdagochtend belde er een mevr. van NLE met de mededeling dat ze onze email had ontvangen en zag dat we niets hoefde te verhogen dat alles goed was.
    Per 1 Januari zijn we overgestapt naar Nuon. We kregen een eindafrekening die ik niet vertrouwde ging kijken in mijn eigen mail en tot mijn verbuistering kon ik niet meer in mijn eigen mail de Slimmer meter zien van November. Er stond U bent geen lid meer. Ik had wel printjes gemaakt toen we die email kregen.
    Nu hebben we de eindafrekening we kregen 6,81 retour maar was verrekend met nota van 13 januari waar ze 139,00 hadden verrekend.
    Ben geen lid meer vanaf 1 januari maar nota van 139,00 per 13 januari verrekend
    Nooit meer terug naar NLE

  79. Besparing zouden we krijgen……
    we moesten aan het eind van het jaar ruim 800 euro bijbetalen…. wat een besparing

    daarnaast kreeg je een verbruiksmanager die alles in de gaten zouden houden….. ik heb de beste man nog nooit gesproken maar ondertussen zat je wel aan een abonnement vast van die gast kosten 20 euro per maand!

    nooit meer oplichters

  80. Toen ik ging samenwonen met mn vriendin. moest ik voor contract breuk 250 euro betalen echt ongekend. nee meneer regels zijn regels. een grote onzin.
    nooit contracten afsluiten bij NLE dus . . .

  81. Werd benaderd door collectief om over te stappen naar NLE zakelijk alle opzeg vergoedingen werden vergoed door collectief en NLE werd mij beloofd.
    Echter na drie weken kreeg ik opzeg vergoeding van 360 euro betalen aan vorige leverancier.
    NLE was niet bereibaarop geen mogelijke wijze.
    Hebben vorige leverancier weer opdracht gegeven contract te beeindigen met NLE.
    Op de eind afrekening van NLE werden we geconfronteerd met 1000 euro opzeg vergoeding
    Niemand meer bereikbaar voor uitleg
    Een grote oplichterij,mensen ga hiermee nooit in zee.
    Uberhaupt geen contract afsluiten telefonisch dit is een welgemeende raad

  82. Zeer slecht bereikbaar en hebben hun administratie niet in orden. De debiteuren administratie weet niet hoe ze op de juiste manier facturen moeten weg boeken.

  83. Ben 3 x gebeld 3 dagen achter elkaar op “verkeerde adres”, dus waar ik niet woon. Maar ze bleven het maar noemen. Ik sta in het bel me niet register. Dat was voor deze lieden, het bel me wel register. Ik wil niets met NLE te maken hebben. Ga het bij consuwijzer melden

  84. Na een verhuizing zonnepanelen gelegd en er niet aangedacht om de panelen aan te melden. Na een jaar geef ik mijn meterstanden door incl. teruggeleverde standen. De uiteindelijk factuur liet zoiezo al lang op zich wachten, maar na controle bleek dat mijn teruggeleverde energiestanden niet verwerkt waren. Diverse malen contact gezocht en uiteindelijk klachten ingediend via de mail. Nergens werd op gereageerd. Pas na stornering van mijn betaling kreeg ik een reactie die overigens ook nog heel teleurstellend was. “Meneer, u had uw zonnepanelen maar moeten melden”. Geen excuses voor de gebrekkige service van hun kant. Dag daarna meteen dreigmail over incasso’s. Toen ik daar over klaagde werd me ineens verteld dat ze diverse malen contact hadden gezocht maar mij maar niet te pakken kregen. Helaas wist ik dat dit niet klopte, heb het huis nummer van mijn ouders opgegeven toendertijd, enerzijds omdat ik geen huistelefoon heb, ten tweede heeft mijn moeder een ziekte waardoor ze het hele jaar thuis is. LETTERLIJK! Ook zij heeft geen gemiste telefoontjes gehad. heb mevrouw ook verteld dat het overduidelijk een leugen was maar als ze al gelijk zou hebben dat ik het dan niet bijster slim vind dat niemand er aan denkt om even te mailen of de ouderwetse post gebruikt. Elk zelfrespecterend bedrijf zou dit voor zijn klanten moeten doen. We moeten eerlijk zijn, er zijn meerdere leveranciers, hoe ze zich onderscheiden is bepalend. NLE heeft in ieder geval de slechtste klantenservice waar ik ooit mee te maken gehad heb. In April zijn mijn meterstanden doorgegeven, vandaag 29-8-2019, dus 4 maanden na dato nog geen correcte afrekening ontvangen.
    IN JE EIGEN BELANG, VERMIJD NLE MENSEN!!!

  85. NLE hanteert oplichterspraktijken.
    Ik heb direct na een NLE contractvoorstel in februari 2020 dat via wederverkoper bij mij terechtkwam, de wederverkoper Bespaarteam per mail gemeld dat ik het contract niet accepteerde. Ik ben dus geen contract aangegaan met NLE. Ik heb Bespaarteam geen toestemming gegeven dat NLE mijn contract zou overnemen. Als er een contract is aangegaan via Bespaarteam dan is dat zonder mijn toestemming gebeurd, waarvan akte in de diverse mails. Een dergelijk contract is niet rechtsgeldig.

    Nu brengt NLE mij een boete van 250 euro in rekening omdat ik geannuleerd zou hebben. Van annulering is derhalve geen sprake (annulerings bewijs is dan ook niet relevant) omdat er geen contract is aangegaan door mij met NLE, waarvan talloze mails het bewijs zijn. Blijven beweren zoals NLE doet, dat er zonder toestemming van mij toch sprake is van een contract en om die reden een boete in rekening brengen terwijl Bespaarteam hier aantoonbaar nalatig is geweest, grenst aan fraude door NLE.

Laat een reactie achter

Power.nl
Logo