Nog een energieleverancier failliet. Allure Energie vraagt zelf het faillissement aan.

Bron: Het AD – De curator van Allure Energie heeft nu tot 26 november om een energieleverancier te vinden die de 600 klanten over wil nemen. Lukt dat niet dan worden de huishoudens voor 1 december verdeeld over de bestaande leveranciers.

In de praktijk zullen de meesten dan terechtkomen bij de gevestigde orde, namelijk Vattenfall, Eneco en Essent. Natuurlijk kunnen deze klanten ook terecht bij Power.nl. Maar goed.. Klanten van Allure Energie blijven in de tussentijd wel energie ontvangen. Ze krijgen binnenkort bericht van een nieuwe nader te bepalen energieleverancier. Tot 1 december kunnen zij sowieso niet overstappen, vanaf 1 december is dat weer mogelijk. 

Bron: Telegraaf – Het Groningse energiebedrijf Allure Energie is failliet, en niet vanwege de oplopende gasprijzen, maar omdat de onlangs door de Ondernemingskamer aangestelde bestuurder er geen gat meer in zag.

Bron: website van Allure Energie – Tot onze spijt moeten we u mededelen dat ALLURE ENERGIE haar handelsactiviteiten heeft moeten staken en haar faillissement heeft aangevraagd. Door een juridische strijd tussen aandeelhouders was het niet mogelijk om de dienstverlening nog langer voort te zetten.  ALLURE ENERGIE heeft vervolgens de ACM verzocht de vergunning in te trekken.  Het verzoek om intrekking heeft niets te maken met organisatorische bekwaamheid of de recente ontwikkelingen op de energiemarkt.  De ACM heeft dit verzoek beoordeeld en vervolgens zelfstandig besloten de vergunning in te trekken.

De beslissing om de dienstverlening stop te zetten is geen gemakkelijke keuze geweest.

Wanneer u klant bent bij ALLURE ENERGIE zult u van ons energie geleverd krijgen tot de datum waarop uw nieuwe leverancier de levering overneemt. U zult hierdoor niet zonder stroom of gas komen te zitten. Totdat uw nieuwe leverancier de levering heeft overgenomen, heeft u als klant te maken met een zogenaamde vensterperiode. Tijdens deze periode levert ALLURE ENERGIE u nog energie en overziet de ACM een soepele overgang naar uw nieuwe leverancier. U kunt in deze periode niet zelf overstappen. Na de overname zult u door uw nieuwe leverancier geïnformeerd worden.

In het geval van een stroomstoring of een gaslek kunt u contact opnemen met het nationaal storingsnummer: 0800-9009. Voor verdere vragen verwijzen wij u door naar de veelgestelde vragen hieronder:

Voor verdere informatie raden we u aan de website van ACM Consuwijzer in de gaten te houden: https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/ik-heb-een-probleem/energiebedrijf-failliet\

We kijken uit naar je ideeën

Laat een reactie achter

Power Energy
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren