Vandebron

Informatie over Vandebron

Vandebron is een Nederlandse energieleverancier dat groene energie levert aan particuliere en zakelijke klanten. Het bedrijf heeft zelf geen productiecapaciteit, maar biedt energie aan van onafhankelijke Nederlandse producenten, veelal land- en/of tuinbouwbedrijven met (een) windmolen(s), biogasinstallatie of zonnepanelen. Vandebron geeft de klant de mogelijkheid zelf een producent te kiezen. Deze producenten hanteren verschillende prijzen. Het gas dat via Vandebron geleverd wordt, is ‘gewoon’ aardgas, maar de CO2-compensatie hiervan vindt plaats via drie ‘Gold Standard-projecten’ en drie andere compensatieprojecten.

47 Opmerkingen
  1. Slechte schatting van termijnbedrag. Daarnaast reageren ze bijna niet op emails en bellen is hopeloos (eindeloos een muziekje). De chat op de website werkt, moet je alleen zeggen dat je nog geen klant bent anders mag je alleen een email sturen. Laat je het bedrag terugboeken en dan meteen dreigen met incasso buro’s. Ik zou hier niet meer aan beginnen.

  2. Ik stuur u dit bericht namens mijn schoonvader, Dhr. F. voor wie wij enkele zaken behartigen. Enkele weken geleden heeft hij zijn jaarcijfers in moeten leveren. Hij kreeg later bericht dat uitbetaling van de bonus etc. plaats zou vinden na 8 juli. Dat is meer dan twee maanden nadat hij zijn verbruikscijfers heeft ingeleverd. Wij vinden dat schandalig lang duren. Hij is 83, heeft alleen aow en kan dus elke cent goed gebruiken.
    Toen ik mijn jaarcijfers bij u inleverde en bleek dat ik moest bijbetalen had ik bijna binnen één week de nota. Als een van uw klanten om wat voor reden dan ook een achterstand heeft bij zijn maandelijkse termijnen hangen jullie meteen aan de bel.
    Het beeld dat hieruit naar voren komt is dus dat als jullie geld moeten krijgen dan kan het niet vlug genoeg, maar als jullie moeten betalen dan duurt het een eeuwigheid. Dat vind ik misbruik maken.
    En jullie zijn dan uitgeroepen bij de Consumentenbond tot beste leverancier???
    ik heb hier de afgelopen weken al tweemaal telefonisch contact over gehad met jullie en word dan telkens afgescheept met: wij kunnen hier niets aan doen, dit is de financiële afdeling. en als je dan vraagt kan ik iemand van die afdeling spreken dan worden de rijen gesloten en dan kan er niets meer. Je krijgt de belofte dat de call center medewerkers deze melding door zullen geven, maar daar hoor je dan niets meer van.

  3. vandebron is nooit ”thuis”. Je kan bellen wat je wil maar je krijgt altijd een bandje met de mededeling dat het momenteel erg druk is. Men neemt nooit de telefoon op.
    Mailberichten worden beantwoord maar dat kan effe duren.

  4. De klantenservice is waardeloos. Door omstandigheden moest ik mijn energiecontract helaas opzeggen, waarbij ik geen opzegboete zou hoeven te betalen. Meerdere malen is dit bevestigd aan de telefoon. Nu heb ik vorige week een rekening gehad met wel deze boete erop. De klantenservice ontkent dat dit gesprek heeft plaatsgevonden. Dit is regelrechte oplichterij, het ene zeggen en het andere doen. Vervolgens bieden ze aan als oplossing dat mijn ouders het contract moeten overnemen. Alsof ik ooit nog bij deze waardeloze maatschappij zou willen zitten! En ik zou hier al helemaal mijn ouders niet mee willen opschepen. Zelfs uit hun slechte acties proberen ze nog klanten te winnen ik kan niet begrijpen hoe asociaal dit is. Waar halen ze het lef vandaan om dit überhaupt aan te bieden.
    Over 2 weken bellen ze terug, maar ondertussen schrijven ze wel het geld af.
    Ik zou deze maatschappij aan niemand aanbevelen, dit is ronduit de meest asociale klantenservice die er is. Oplichters!

  5. Jaarfactuur is hoger dan contract met lage tarieven, maar tig keer vragen, draaien ze erom heen. De kortingen die verrekend zouden moeten worden, worden ook niet gedaan, steeds een excuus klaar. Ik betaal dus meer dan beloofd. Heb spijt dat ik erin ben getrapt.
    Aan het einde contract even een andere energieleverancier zoeken.

  6. VandeBron heeft haar administratie niet op orde.
    VandeBron kan onze betalingen niet terugvinden, hoewel VandeBron zelf per mail bevestigd heeft de betalingen ontvangen te hebben. Achtereen volgende maanden wordt teveel afgeschreven en worden betalingen dubbel geïncasseerd en blijven aanmaningen binnenkomen. Ondanks schriftelijke toezeggingen blijft het probleem zich voordoen.

  7. Helaas kan ik mij bij alle negatieve verhalen die ik op deze website lees aansluiten. Het is nu september 2018 en ze lijken dus geen vooruitgang te boeken. Van de Bron leert dus niet van fouten!
    Gelukkig is de keuze op de energiemarkt groot.

  8. Bij afsluiten contract een korting van 257 euro op de eindafrekening in vooruitzicht gesteld. Ik zag deze korting niet terug op mijn eindafrekening. Na telefonisch contact bleek dit te kloppen omdat ik meer als een keer in verzuim was geweest. Het voorschot kon 2x niet automatisch afgeschreven worden. Elke keer binnen 2 weken zelf overgemaakt. Hierdoor voldeden wij niet aan de actievoorwaarden. Een definitie van verzuim is nooit gegeven. Het voorschot wordt aan het einde van de maand afgeschreven, waardoor mijn inziens wordt ingespeeld op ‘verzuim’ bij klanten en niet hoeven uitbetalen van kortingen. Ik vind dit misleidend en getuigen van disrespect naar de klanten. Ik had mijn contract al verlengd, maar ben na dit jaar helemaal klaar met van der Bron.

  9. Waardeloze firma. Contract laat men bewust later ingaan dan start eerste levering. Indien je contract beeindigd wordt er een absurt hoge administratie kosten berekend. Klantenservice kent het woord service niet. Ik ben vaker overgestapt van leverancier, maar NOOIT MEER bij van de Bron!

  10. Wij hebben in juli meegedaan met een energiecollectief van de Consumentenbond, en wat bleek: voor een contract van 1 jaar, was Vandebron (die niet eens mee deed met het collectief dit jaar) scherper dan Budget Energie! En Vandebron is veel duurzamer. Alle energie uit Nederland, en geen handel in certificaten met andere Europese landen om dan maar te zeggen dat we zo groen en duurzaam bezig zijn! De overstap was zo geregeld: vriendelijke behulpzame mensen,duidelijke site en duidelijk maandoverzicht.En goed voor de planeet. Top!

  11. Top leverancier, helemaal groen, duurzaahmheid heeft de toekomst en daarom tot nu toe met veel plezier voor Vandebron gekozen, geen enkele klacht.

  12. Telefonisch volstrekt onbereikbaar. Ik probeer het nu al een aantal dagen, maar na meer dan een half uur in de wacht geef ik het echt op. Geen terugbeloptie, dus ik heb ze nog niet kunnen spreken.

  13. Op 15 november 2018 ben ik van Vandebron overgestapt naar een andere energiemaatschappij. Het is inmiddels 28 december en ik heb nog geen cent gezien van de terugbetaling die ze zouden moeten doen. Ik word steeds afgescheept met standaardsmoezen. Ze houden je geld zolang mogelijk vast. Klantonvriendelijk en hypocriet!

  14. Vandebron verhoogt in het nieuwe jaar mijn termijnbedrag ongevraagd met 68%, schrijft dit bedrag automatisch af. Is telefonisch niet bereikbaar (8 pogingen) en beantwoord geen mails. Ook klachten (ingediend via de website van vandebron) worden niet beantwoord. Vandebron lijkt op een robot die alleen standaard berichten kan versturen

  15. Deze leverancier is op geen enkele manier bereikbaar. Telefonisch kom je er nooit doorheen en per email komt er geen antwoord zelfs na 10 x een verzoek om contact op te nemen. Overstappen is een drama en daarna is men niet meer bereikbaar.
    Zeer slechte leverancier, niet doen dus !

  16. Als je klant wilt worden ben je dat zo, maar heb je vragen over wanneer je je geld terugkrijgt betreft de verrekening dan zijn ze niet thuis.
    Volgens mij is er maar 1 medewerker aan de telefoon, krijg al 50 min….sorry het is er druk op dit moment. En al een paar keer geprobeerd
    Mailen helpt ook niet….wat dan??

    Kassa….radar…..werk aan de winkel

  17. In de vergelijking met andere providers erg goedkoop – nu ik de echte tarieven per mail heb gekregen blijken ze ineens een stuk duurder.

    Zeer slechte service – ik krijg de klantenservice niet te pakken. Na 3x een uur in de wacht te hebben gestaan heb ik opgegeven. Gelukkig zat ik nog in de bedenktijd en heb ik het contract kunnen ontbinden.

  18. Ik heb diverse keren gebeld dit jaar. bij elkaar uren aan de lijn.
    Krijg alleen maar bandje te horen
    Ook op mijn emails van vorig jaar wordt niet gereageerd.
    Ik wil niet stoppen, maar ben gasloos geworden en ik moet bij hen aanmelden om de vastrechtkosten hiervoor ongedaan te laten maken
    Onbegrijpelijk dat zo’n organisatie niet beseft hoe frusterend het is dat als je contact opneemt er op geen enkele manier reactie komt.
    Op z’n minst excuses en via de site laten weten hoe en wanneer dit opgelost gaat worden

  19. Wat een drama! Overgestapt via overstappen.nl, mede op basis van goede ervaringen die daar werden aangegeven. Begrijp niet waar die goede ervaringen vandaan komen. Overstap was geregeld per 14/01, echter op 20/12 werd al een bedrag afgeschreven dat duidelijk hoger lag dan afgesproken en bevestigd. Dit terwijl dan in Januari maar een halve maand geleverd zou worden. Dus geprobeerd te bellen. Geen enkele kans. Bandjes met drukte etc. Kies je echter in plaats van het menu voor de klantenservice het menu waarin je aangeeft nieuwe klant te willen worden, dan heb je meteen iemand aan de telefoon. Die je gaat doorverbinden naar iemand die vervolgens nooit opneemt. Dan maar per mail: op de 21e waarbij je een retourmail krijgt dat ze binnen drie werkdagen contact opnemen. Ook hier niets. Dus op 3 Januari een nieuwe poging, zowel telefonisch als per mail. Zelfde verhaal als boven beschreven. Vandaag nog een ultieme poging. Via klantenservice geen doorkomen aan, maar via nieuwe klantaanmelding al iemand aan de telefoon bij de eerste keer overgaan. Schijnbaar doen ze alleen aan verkoop en kun je daarna omvallen. In drie weken tijd niet in staat zijn een klant te woord te staan? Een dergelijk slechte service heb ik al in geen jaren meer meegemaakt. Beter maar weer gaan voordat ze ook nog eens niet blijken te leveren. Cowboys van de energiemarkt. Inderdaad een gevalletje Kassa, Radar en co.

  20. Slecht bedrijf had telefonisch afgesproken over 160 euro cashback. dit is niet verwerkt, dit zou worden teruggeluisterd maar ik wacht al weken op antwoord en de telefonische klantenservice is uitermate slecht.

  21. Ik heb me door een colporteur bij de supermarkt een contract bij vandebron laten aanpraten. Kreeg vervolgens een termijnbedrag dat per maand 115 euro was, terwijl ik bij greenchoice 15 euro betaal (en jaarlijks het hele voorschot weer terug krijg). Dus heb ik binnen een week een aangetekende brief naar Vandebron gestuurd, ruim binnen de bedenktijd. Krijg desondanks een maand later meldingen over dat ik een contract heb afgesloten. Mailtje beantwoord, nog niks op gehoord. 32 minuten in een telefonische wachtrij, niemand neemt op. Kortom, dit wordt een drama…

  22. Meest slechte organisatie ‘van der Bron’

    Ze zeggen toe een korting van €300,- korting.
    Deze wordt niet uitbetaald. Nadat ik zelf wakker werd dat ik nog recht ziu hebben op de toegezegde korting hen ik contact opgenomen.
    Standaard sta je als ‘bestaande klant’ 30 minuten in de wachtrij voordat er wordt opgenomen. Kies je ‘optie 1m dat staat voor: ‘bent u een nieuwe klant, kies dan optie 1’ dan wordt er binnen 30 seconde opgebomen’

    Ook hebben ze zonder aankondiging het jaar daarop de het normale tarief naar enkel tarief gewijzigd en dat was substantieel hoger en minder voordelig.

    Ik heb geen vaatwasser en/of tv ben vrijwel nooit thuis en met een ‘portiek woning 1 persoonshuishouden’ betaalde ik €120,- per maand. Marketing zijn ze ijzer sterk in, beloftes nakomen minder. Fraude en diefstal daar scoort de Brin zeer goed in.

  23. In december een nieuw contract afgesloten voor ern bedrag per maand. In januari lag dit maandbedrag 15 hoger, ivm de verhoging energiebelasting.Dit werd niet meegenomen in de vergelijking met andere leveranciers, dus geen objectieve vergelijking. Ik voel me bedot! De klanterservice is niet te bereiken zowel via email als telefoon.
    Ik kan niet anders dan denken dat er meer mensen gedupeerd zijn en dat dit het laatste jaar is voor de firma van de bron. Helaas maar dit soort praktijken gaan erg snel op internet.

  24. Soortgelijke ervaring als Henk Westerik. Via internet een contract afgesloten voor een iets hoger bedrag dan NUON aanbood, maar dat had ik wel over voor groene energie uit de regio. De volgende dag kreeg ik een bevestiging met een belachelijk hoog termijnbedrag, €730,- voor een tussenwoning. Onmiddellijk, diezelfde dag nog, het contract opgezegd (en bevestiging van ontvangst daarvan ontvangen) en me elders aangemeld. Toch heeft VandeBron mij afgemeld bij mijn gekozen energieleverancier, wat mij nog eens €100,- boete kost. Telefonisch contact met de klantenservice (zoals ik inmiddels begrijp moet dat geheel per ongeluk zijn geweest…) bood mij een goede oplossing. Medewerkster was erg vriendelijk, geen klachten daarover en ik zou geheel schadeloos worden gesteld. Maar… de voorgestelde oplossing is helemaal niet mogelijk en ik krijg nu absoluut geen contact meer met VandeBron, telefonisch meer dan 30 min in de wacht (en ik bel vanuit het buitenland), geen antwoord op emails etc.
    Het idee is leuk, de uitvoering erbarmelijk !!!
    O ja, ze weten me wel emails te sturen met rekeningen die 45,- hoger liggen dan in het voorgestelde contract, dus €775,- (!!!die ik niet betaal want zij hebben juridisch geheel onterecht mijn contract met mijn gekozen energieleverancier opgezegd), dreigingen met incasso e.d. Dan is het ineens wél mogelijk contact met mij op te nemen!?

  25. als ik al het vorige lees dan denk ik hoe is het mogelijk dat zo’n maatschappij klanten heeft
    zeer slechte ervaring met bellen emailen naar van de bron klantenservice onbereikbaar gedurende weken na plus minus 20 min( vele malen gebeld )maar opgehangen – smoes drukke dagen in verband met de feestdagen zullen wel weinig personeel hebben wat als je andere leveranciers belt tijdens die dagen hooguit een minuut of 7 wachten
    en overgestapt naar een andere energieleverancier
    vlag uit !
    van de bron stuurt na enkele weken een email en doen of hun neus bloedt leuk dat u ons heeft geprobeerd te bellen
    en durft dan nog vragen te stellen van hoe vindt u onze dienstverlening
    ach ja zo is het ook begonnen met V & D Kijkshop en anderen
    ze zijn er inmiddels achter dat ik opgezegd heb en vragen dat als ik nog wat kwijt wil even moet bellen ja lachen ga zo door

  26. Lijkt dat ik niet de enige ben.
    Hoge maandkosten. Heb via email geannuleerd, zeggen dat ze geen mail hebben ontvangen. Zeer slecht bereikbaar en inderdaad dreigen met incassering bureau. Ze zijn niet goedkoop.
    Ben vaker overgestapt maar dit is echt een drama.

  27. Na een paar dagen vergeefs de klantenservice geprobeerd te bereiken, had ik nu (13 februari 2019) telefonisch contact na een wachttijd van 38 minuten (!). Pas na mijn opmerking dat dit niet normaal is, werden excuses gemaakt. Het was erg druk. Ik merkte op dat je dan voldoende personeel moet inhuren. Mij werd verteld dat Vandebron daarmee bezig is.
    Een slechte bereikbaarheid van de klantenservice is volgens mij de bijl aan de wortel van een bedrijf.

  28. Zeer slechte telefonische bereikbaarheid. Ze laten je zo een half uur in de wacht staan. Al wachtende hoor je eindeloos dezelfde stem herhalen dat het zo druk is. Ik zat al weken te wachten op de eindafrekening nadat ik overgestapt was naar een andere leverancier.
    Uiteindelijk heb ik gemaild en kreeg ik een eindafrekening over een verkeerde periode in 2017.
    Nogmaals geprobeerd te bellen, weer een half uur wachten, maar geen medewerker gesproken.
    Nu maar weer mailen.
    Wat is dit een waardeloze klantenservice!

  29. Vandebron past uit zichzelf het maandbedrag aan.
    Nog nooit meegemaakt bij een energie leverancier!
    Vind het een zeer slechte ontwikkeling dat je als klant kennelijk geen controle meer hebt.
    Ik zit het jaar uit en ben dan weg.
    Deze ervaring heeft mij in elk geval geleerd beter onderzoek te doen naar de energie leverancier.
    Het internet blijkt nu over te lopen van de slechte ervaringen met Vandebron!
    (Tot zover blind uit gaan van gaslicht.com….)

  30. Van de Bron houdt zich niet aan afspraken en is zeer slecht bereikbaar.

    We hebben een telefonische afspraak gemaakt voor korting bij overstap, die gelijk zou zijn aan het aanbod van energievergelijkwebsites. De korting die nu wordt toegepast is lager dan afgesproken, en het bedrijf zegt na herhaaldelijk verzoek niet van plan te zijn om de afspraak na te komen.

    Het duurt weken voordat emails worden beantwoord en regelmatig krijg je helemaal geen reactie. Bijzonder voor een bedrijf dat ‘voor de beste service gaat’.

    Jammer, want we zijn enthousiast over de duurzame stroom die ze leveren. Maar wij zijn na dit contract weer weg.

  31. Wat een ellende met van de Bron.
    ga samenwonen en zeg daarom mijn contract op.
    krijg ik 200 euro opzegboete aan mijn broek.

    na tig keer bellen met de klantenservice, bevestiging dat ik de opzegboete niet hoef te betalen.

    nu de afrekening ontvangen en toch is de 200 euro boete in rekening gebracht.

  32. Wij zijn via een vergelijking website overgestapt na afloop van ons oude contract. Dit contract liep tot 31 januari (ruim van tevoren opgezegd). Echter bleek dat Vandebron ons pas 9 februari overnam, waardoor wij die 9 dagen een enorm hoog tarief betalen en ineens met 120 euro extra aan eindafrekening moeten betalen (bij onze oude leverancier gezien die 9 dagen geen contract loopt)! Zeer verbaasd hierover contact gezocht met Vandebron; ja dat doen we voor een soepele overgang, beginnen we een paar dagen na contract beëindiging. Pardon? Soepel? 120 euro extra voor de kat zn k*t vind ik niet bepaald soepel! Tja we hebben het gemaild is het antwoord. Na controleren blijkt idd dat ergens onderin de aanmeld mail staat dat er dagen tussen zitten (zonder reden of uitleg over evt consequenties), waardoor er nu dus blijkbaar niks meer is wat er aan gedaan kan worden en we pech hebben gehad. Wijzigen kan niet meer, annuleren van contract niet meer.. Allemaal te laat. ‘Leuk’ dat je zo’n mail stuurt waarin dit onopvallend staat, maar als wij hadden geweten dat dit ons zoveel extra kosten zou opleveren, hadden we hier wel actie op ondernomen! En zodra wij achter deze hoge kosten kwamen, is het al te laat om nog actie te ondernemen! Wij stappen elk jaar over en hebben dit nog NOOIT meegemaakt. Zeer teleurgesteld in de manier van overstappen, contact met klantenservice en klacht afhandeling. Als we nog weg konden bij Vandebron (zonder nog meer kosten), deden we dit direct!

  33. Overstappen naar VanDeBon gaat prima, eerste jaar ook geen klachten. Sinds 2019 is er iets mis bij VanDeBron, ze verhogen je termijn bedrag, onaangekondigd, geen mail geen post, wel al afgeschreven. Verlaag je het weer op de site, verhogen ze het opnieuw, weer zonder bericht. Ik weet dat energie duurder is geworden, maar laten wij nu sinds vorig jaar 20 zonnepanelen op ons dak hebben gezet. We krijgen dus nog geld terug. Maar daar wachten we nu al 11 weken op. Ondertussen schroeven ze het termijn bedrag op. Lijkt wel diefstal. Klantenservice beloofd beterschap, maar er gebeurt ondertussen niets. Niet klant worden hier, dat is mijn advies.

  34. Vandebron was prima maar sinds eind 2018 is het doffe ellende. De bereikbaarheid zowel telefonisch als via de mail is zeer slecht.

  35. Beware oplichters gespot. Vandebron!!!
    Aangemeld om vervolgens 5 weken lang niks te horen van vandebron. Tot bijna afsluiten van het netwerk door netbeheerder meerdere keren contact gezocht met vandebron met 0 resultaat.
    Gedwongen aangemeld bij Oxxio waar alles binnen 24u perfect geregeld was. Toen Oxxio mij afmeldde bij Vandebron begon er daar een lampje te branden en dachten ze even een mail te sturen met excuses waarom ze 5 weken te laat waren en mij een rekening van 450euro te kunnen sturen om groene stroom af te nemen en deze 450e binnen 5 dagen te betalen zoniet gaat het naar de deurwaarder. Ik raad het ze af de arme deurwaarder zal zn laatste deur komen dan op bedankje van Vandebron. Mensen wees gewaarschuwd en trap niet in de oplichtingspraktijken van Vandebron maar ga voor een energieleverancier die zijn zaakjes op orde heeft! Vandebron is een nogo en heb deze ook gemeld bij de consumentenbons en vara kassa.

  36. zelfde ervaring als Eri en Ernestien en velen hieronder. Vraag me af of het bedrijf inmiddels op omvallen staat. Wat een zootje! Zomaar maandbedrag verdubbelen terwijl ik juist nog geld terug moest krijgen. Bedrag aanpassen en hups weer verhogen. Incasso geblokkeerd en juiste bedrag zelf overgemaakt; niettemin met incassobureau dreigen. Vertrouw het voor geen stuiver meer en die paar positieve ervaringen zijn ongetwijfeld nep om hun rating aanvaardbaar te krijgen.

  37. Waardeloos! 1 februari was ik een jaar lang klant, normaal gesproken ( wat ik gewend ben van allerlei andere maatschappijen) krijg je binnen 2-3 dagen de jaarafrekening. Ik stap altijd jaarlijks over met de gegevens van die jaarafrekening.. Na een week nog steeds niks maar ik had inmiddels wel €20 meer aan maandkosten omdat het nu variabel geworden was, dit wilde ik niet dus toen zonder jaarafrekening overgestapt naar Eneco. Nu, 28 maart heb ik NOG GEEN jaarafrekening. Wanneer ik bel krijg ik te horen dat ze daar inderdaad 6 weken over mogen doen (die tijd is al verstreken) maar omdat ik het contract heb beëindigd hebben ze zelf besloten om de jaarafrekening en de eindnota samen te voegen…. Ja en daar mogen ze wel 8 weken over doen, dat gaat dan vanaf 7 maart in (de dag dat ik energie krijg van Eneco)… Meerdere keren gebeld, er zou haast gemaakt worden, gebeld met financiële afdeling maar nee… Het is 1 druk op de knop, Maarja mevrouw ze hebben meer te doen…. Echt waardeloos!! Voor de maand maart heb ik nu €150 nog moeten betalen aan vandebron omdat je bij hen in het voor betaald, bij Eneco betaal je achteraf. Voor maart heb ik dus nu bijna 300€ betaald. Ik heb zo’n vermoeden dat ik over 2 weken nog steeds helemaal geen jaarafrekening heb. Ik vind het ronduit schandalig en snap niet waarom dit zo lang moet duren. Waardeloos!!!

  38. Vandebron schrijft tweemaal zoveel af als beloofd. Ze stapelen fout op fout en leggen – na maanden wachten op een reactie – uit waardoor deze is ontstaan, maar corrigeren niks. Ik ben na twee maanden overgestapt naar een andere leverancier en neem de boete voor lief. Door de veel te hoge prijzen van Vandebron heb ik die boete er overigens in vier maanden alweer uit. Mensen, begin er niet aan, er zijn genoeg alternatieven die net zo duurzaam, maar veel betrouwbaarder en goedkoper zijn.

  39. Heel duur. Slecht bereikbaar. Rekenen 100 euro bij opzegging die nergens staat vermeld.
    Blijven ook na opzegging termijnbedragen afschrijven. en dan nog die reclameteams van die lollige studenten in tuinbroek die je op straat een duur contract aan willen smeren. Kortom slecht bedrijf

  40. Van z’n leven nog nooit zo’n hoge jaarnota gekregen als nu. Ik zat 1 jaar bij Vandebron en dat beviel best. Daarna maakte ik de fout een 3-jarig contract aan te gaan (prachtige beloftes en bla bla). DOE DIT NIET MENSEN, want je wordt OPGELICHT. Al een jaar of 10 lukt het mij met een termijnbedrag van 70 euro of minder mijn energierekeningen te betalen (en zelfs dan heb ik nog NOOIT hoeven bijbetalen en krijg ik geld terug). Nu mag ik per maand 105 E gaan betalen, da’s dus even 50% meer! Vreselijke spijt van de overstap, want ik zit er nog mooi voor een lange tijd aan vast. Ik wil nu gaan onderzoeken of ik onder het contract uit kan komen. WEES GEWAARSCHUWD!

  41. De bereikbaarheid is echt slecht. De rest, wanneer je iemand spreekt, is wel echt goed. Hopelijk nemen ze snel nieuwe mensen aan!

  42. Onbetrouwbaar, onvoorspelbaar en ze hebben altijd gelijk in de wetenschap dat de gemiddelde burger het toch wel gaat slikken aangezien procederen geld en tijd kost. We herkennen het negatieve beeld dat anderen ook schetsen in reacties. Om een heel lang verhaal kort te maken…triest…. Afrader dus….

  43. Wat een slecht bedrijf! Komen afspraken niet na….. beloven voor het weekend het teveel betaalde over te maken, doen ze wederom weer niet! Ik kan niks anders zeggen dan waardeloos. Heb hiervoor altijd bij Nuon gezeten en dit soort problemen nooit gehad. Geeft mij het gevoel dat ze financieel in zwaar weer zitten en creatief moeten boekhouden. Ik zou het niemand aanraden.

  44. Ik kreeg een verlengingsaanbod van ze, het leek zo mooi, extra korting van €30 tenopzichte van mn huidige contract. Helaas heb ik niet alles goed vergeleken, ze verhoogde de vaste leveringskosten met €130 op jaarbasis, en per saldo ga ik er dus €100 op achteruit. Zo gaan ze bij Van De Bron om met hun gewaardeerde vaste klanten.
    Wees dus gewaarschuwd, ze zijn niet voor niks zo laag gewaardeerd op deze Site.

  45. Slecht bedrijf dat afspraken niet nakomt. Ze hebben mij flink bedonderd. Kies voor een andere energieleverancier. Alles is echt beter dan Vandebron.

  46. Mijn facturen kloppen niet. De berekeningen komen niet overeen met wat op het blad staat, of ze kunnen niet rekenen of er is iets dubieus aan de hand. Ze willen mijn facturen niet corrigeren. Mijn contract vaste tarieven zijn ook anders dan uiteindelijke factuur, hoger dan contract.
    Geld wat je jaarlijks moet terug krijgen, krijg je niet. Ze verrekenen dit met het nieuwe jaar, terwijl dit nergens zichtbaar is. Wanneer je contact met klantenservice hebt, krijg je steeds een andere antwoord. Je hebt recht op geld teruggave en correcte overzicht maar dat krijg je niet bij vandebron. Spuugzat met deze energiebedrijf. Ik heb ook mijn geld hard nodig, geef het dan ook terug! En zorg voor correcte facturen!

Laat een reactie achter

Power.nl
Logo
Nieuwe Account Aanmaken